Giovanna Cosenza The Italian politicians on Twitter pp. 299-318, DOI: 10.3270/75015 Details € 8,00 Cite
Romana Andò Social TV and political engagement. How to understand the «engaged audiences» of video-politics pp. 319-340, DOI: 10.3270/75016 Details € 8,00 Cite
Sergio Splendore The online news production and the use of implicit participation pp. 341-360, DOI: 10.3270/75017 Details € 8,00 Cite
Sara Minucci Widening the borders of popularization. A study of the communication of non-profit organizations in Italy pp. 361-372, DOI: 10.3270/75018 Details € 8,00 Cite
Ludovica CassettaVittorio Cobianchi «A good person»: exploring the lexicon of the tweets on the regional election campaign in Lombardy in 2013 pp. 373-392, DOI: 10.3270/75019 Details € 8,00 Cite
Valentina Reda Nicholas Carr. Internet ci rende stupidi? Come la rete sta cambiando il nostro cervello pp. 393-394, DOI: 10.3270/75020 Details € 8,00 Cite
Mauro Barisione E. De Blasio, M. Hibberd, M., Higgins e M. Sorice. La leadership politica. Media e costruzione del consenso pp. 395-396, DOI: 10.3270/75021 Details € 8,00 Cite
Donatella Campus Philippe Maarek. Campaign Communication & Political Marketing pp. 397-398, DOI: 10.3270/75022 Details € 8,00 Cite
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica pp. 399-404, DOI: 10.3270/75023 Details € 8,00 Cite
Il governo di «larghe intese». Un presidente del Consiglio di «larga presenza» pp. 409-414, DOI: 10.3270/75025 Details € 8,00 Cite
Dopo la sentenza. La proliferazione del talk: segnali di disaffezione? pp. 415-418, DOI: 10.3270/75026 Details € 8,00 Cite
Un altrove che ci riguarda (Tony Manero, No - I giorni dell'arcobaleno, A Touch of Sin) pp. 425-436, DOI: 10.3270/75028 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. Fabio Bordignon, Ilvo Diamanti, Fabio Turato, The Contagion of Opinions. Citizens and Democracy in the Time of Coronavirus. Michele Sorice, The «Platformization» of the Public Sphere. Mauro Barisione, Against Communicationism. For a Critique of Communicative Reductionism. Giovanni Boccia Artieri, A Voce Alta. Pandemic politics: un nuovo campo discorsivo per la ricerca sulla politica. Giuseppe Milazzo, Inside the Screen. L’agenda social dei leader politici. Massimo Bucchi, Satira e Politica. Fake News. Giuseppe Anzera, Marco Bruno, Alessandra Massa, The Role of Fake News in International Political Communication. , La politica pop ai tempi dei social media. Ilvo Diamanti, Oltre la democrazia del pubblico. [continue...]