Giovanna Cosenza The Italian politicians on Twitter pp. 299-318, DOI: 10.3270/75015 Details € 8,00 Cite
Romana Andò Social TV and political engagement. How to understand the «engaged audiences» of video-politics pp. 319-340, DOI: 10.3270/75016 Details € 8,00 Cite
Sergio Splendore The online news production and the use of implicit participation pp. 341-360, DOI: 10.3270/75017 Details € 8,00 Cite
Sara Minucci Widening the borders of popularization. A study of the communication of non-profit organizations in Italy pp. 361-372, DOI: 10.3270/75018 Details € 8,00 Cite
Ludovica CassettaVittorio Cobianchi «A good person»: exploring the lexicon of the tweets on the regional election campaign in Lombardy in 2013 pp. 373-392, DOI: 10.3270/75019 Details € 8,00 Cite
Valentina Reda Nicholas Carr. Internet ci rende stupidi? Come la rete sta cambiando il nostro cervello pp. 393-394, DOI: 10.3270/75020 Details € 8,00 Cite
Mauro Barisione E. De Blasio, M. Hibberd, M., Higgins e M. Sorice. La leadership politica. Media e costruzione del consenso pp. 395-396, DOI: 10.3270/75021 Details € 8,00 Cite
Donatella Campus Philippe Maarek. Campaign Communication & Political Marketing pp. 397-398, DOI: 10.3270/75022 Details € 8,00 Cite
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica pp. 399-404, DOI: 10.3270/75023 Details € 8,00 Cite
Il governo di «larghe intese». Un presidente del Consiglio di «larga presenza» pp. 409-414, DOI: 10.3270/75025 Details € 8,00 Cite
Dopo la sentenza. La proliferazione del talk: segnali di disaffezione? pp. 415-418, DOI: 10.3270/75026 Details € 8,00 Cite
Un altrove che ci riguarda (Tony Manero, No - I giorni dell'arcobaleno, A Touch of Sin) pp. 425-436, DOI: 10.3270/75028 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Paolo Natale, Survey & Polls. La ribellione all’establishment: dai «No Green Pass» ai «Sì Putin». Donatella Campus, Barbara Saracino, Experts during the pandemic: new celebrities?. , I protagonisti della Storia (Post mortem, Uomini di dio, Il discorso del re, The Social Network). Massimiliano Panarari, A Voce Alta. Sguardi sulla campagna. Campaigning, marketing e framing delle elezioni politiche del 25 settembre 2022. Elisabetta Zurovac, Le Arti della Politica. Il volto e il voto: prove di posizionamento politico su TikTok fra performance e riflessività connessa. Massimo Scaglioni, Anna Sfardini, Political Publics La campagna elettorale in estate, fra continuità e discontinuità. , La pancia dei cittadini: emozione, percezione, distorsione. , (Ri)Costruire l'immagine. Segreti di Stato, esercizi di potere, intrighi e trame della politica (non solo italiana) (Romanzo di una strage, Diaz - Don't Clean Up This Blood, Acab - All Cops Are Bastards, J. Edgar, Le idi di marzo). , L'Europa, niente più che un'immagine? (Grand Budapest Hotel, A Blast, Dogtooth, The Lobster). , Politica dello sguardo (Le quattro volte, La bocca del lupo). [continue...]