Darren G. Lilleker Online activism and party strategy at the UK 2015 general election. Analysing the potential impacts of online campaigning pp. 3-22, DOI: 10.3270/82883 Details € 8,00 Cite
Giuliano Bobba Primary elections as a tool of communication: the public image of candidates and parties in Italy and France pp. 23-44, DOI: 10.3270/82884 Details € 8,00 Cite
Nicolò ContiVincenzo Memoli Media, citizens and euroscepticism: the influence of the media on public attitudes towards the EU pp. 45-64, DOI: 10.3270/82885 Details € 8,00 Cite
Francesco AmorettiDiego Giannone Towards a media presidency? The power of moral suasion of the italian head of state from the crisis of the first republic onwards pp. 65-86, DOI: 10.3270/82886 Details € 8,00 Cite
Sergio SplendoreAlessandro CaliandroMassimo Airoldi Tweeting the news: hard journalists and soft media. a case study of three digital newsrooms. pp. 87-106, DOI: 10.3270/82887 Details € 8,00 Cite
L'effetto dei media e dello «story-telling» sull'opinione pubblica: il caso Italicum pp. 111-114, DOI: 10.3270/82889 Details € 8,00 Cite
Ambiente e politica nelle news: cronaca di ordinaria emergenza pp. 115-122, DOI: 10.3270/82890 Details € 8,00 Cite
Mauro Barisione Luigi Ceccarini. La cittadinanza online pp. 131-132, DOI: 10.3270/82893 Details € 8,00 Cite
Giovanna Cosenza Marco Mazzoni e Antonio Ciaglia. Il gossip al potere. Il politico celebrità nell'era della politica pop pp. 133-134, DOI: 10.3270/82894 Details € 8,00 Cite
Massimiliano Panarari Sofia Ventura. Renzi & Co. Il racconto dell'era nuova pp. 135-135, DOI: 10.3270/82895 Details € 8,00 Cite
Chiara Moroni Nello Barile. Brand Renzi. Anatomia del politico come marca pp. 136-138, DOI: 10.3270/82896 Details € 8,00 Cite
Il transgender sullo schermo: raccontare l'identità di genere (The Danish Girl, Arianna, Transparent) pp. 143-152, DOI: 10.3270/82898 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). , Denaro-merce-denaro: il fascino dell'equivalente universale (Il capitale umano, Piccola patria, The Wolf of Wall Street). , Elenco referees 2016. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Giampietro Gobo, Luca Serafini, Enrico Campo, Alessandra Caserini, Covid-19 and trust in scientists. A pilot study on the readers of two online papers. , Di canari e di pattinatrici redneck: cinema e TV raccontano la cronaca (Dogman, Rabbia furiosa - Er canaro, Un giorno in pretura, I, Tonya). , Elenco referees 2015. Claudia Mariotti, Between polarization and populism. The role of political communication. Donatella Campus, Celebrity leadership. When political leaders are stars. Luciano Fasano, Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano. [continue...]