Emiliano GrimaldiPaolo LandriDanilo Taglietti Una sociologia pubblica del digitale a scuola DOI: 10.12828/97096 Availability: 16/06/2020 Details
Stefano BoffoRoberto Moscati University Third Mission. Origins, Problems and Indicators pp. 251-272, DOI: 10.12828/80456 Details € 7,00 Cite
Carmen AinaEliana BaiciGiorgia CasaloneFrancesco Pastore Delayed Graduation. Causes, Consequences and Remedies pp. 273-294, DOI: 10.12828/80457 Details € 7,00 Cite
Laura ChiesAchille PuggioniRoberto Stok The 'Limbo' between Graduation and First Employment: Do Science and Technology Degrees Shorten it? A Case Study of the University of Trieste pp. 295-320, DOI: 10.12828/80458 Details € 7,00 Cite
Carlo BaroneLucia Ruggera Social Background and Educational Attainment. Italy in Comparative Perspective pp. 321-342, DOI: 10.12828/80459 Details € 7,00 Cite
Andrea Lombardinilo Between Hyper-regulation and Controlled Autonomy. Italian University and the Challenges of Rationalization pp. 343-360, DOI: 10.12828/80460 Details € 7,00 Cite
Massimo Rosati Socializzazione e identità nel pensiero di J. Habermas (Scuola Democratica n. 1-2/1994) pp. 361-376, DOI: 10.12828/80461 Details € 7,00 Cite
Matteo Bortolini «How do ya do, what?» De-phenomenology of Massimo Rosati pp. 377-386, DOI: 10.12828/80462 Details € 7,00 Cite
Maddalena Colombo Dispersione scolastica, tema sfidante per le politiche educative. Livelli di attenzione e strategie in quattro casi nazionali pp. 387-394, DOI: 10.12828/80463 Details € 7,00 Cite
Mariagrazia Santagati Indicators of School Leaving. An International Frame pp. 395-410, DOI: 10.12828/80464 Details € 7,00 Cite
Maddalena Colombo Early School Leaving in Italy. A Serious Issue, a Few 'Vicious Circles' and Some Prevention Strategies pp. 411-424, DOI: 10.12828/80465 Details € 7,00 Cite
Catherine BlayaAlessandro Bergamaschi Early School Leaving in France. A Critical Analysis of the Public Policies pp. 425-438, DOI: 10.12828/80466 Details € 7,00 Cite
João SebastiãoMaria Álvares Wavering between hope and disenchantment. The case of early school leaving in Portugal pp. 439-454, DOI: 10.12828/80467 Details € 7,00 Cite
Jan Germen JanmaatBryony HoskinsMichela Franceschelli Early school leavers and NEETs in the UK. Trends, consequences and policies pp. 455-470, DOI: 10.12828/80468 Details € 7,00 Cite
Norberto Bottani Janmaat, G., Duru-Bellat, M., Méhaut, P. e Green, A. (2013), The Dynamics and Social Outcomes of Education Systems pp. 471-475, DOI: 10.12828/80469 Details € 7,00 Cite
Monica Mincu Baldacci, M. (2014), Per un'idea di scuola pp. 476-477, DOI: 10.12828/80470 Details € 7,00 Cite
Assunta Viteritti Bagnara, S., Campione, V., Mosa, E., Pozzi, S. e Tosi, L. (2014), Apprendere in digitale. Come cambia la scuola in Italia e in Europa pp. 478-482, DOI: 10.12828/80471 Details € 7,00 Cite
Alessia Pozzi Sapegno, M.S. (a cura di), (2014), La differenza insegna. La didattica delle discipline in una prospettiva di genere pp. 483-485, DOI: 10.12828/80472 Details € 7,00 Cite
Luisa Ribolzi Lagomarsino, F. e Ravecca, A. (2014), Il passo seguente. I giovani di origine straniera all'università pp. 486-488, DOI: 10.12828/80473 Details € 7,00 Cite
Roberto Serpieri Trivellato, P. e Triventi, M. (a cura di), (2015), L'istruzione superiore. Caratteristiche e funzionamento pp. 489-492, DOI: 10.12828/80474 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Davide Azzolini, Loris Vergolini, Tracking, inequality and education policy. Looking for a recipe for the Italian case. Barbara M. Kehm, The German System of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Luciano Benadusi, Orazio Giancola, Saggio introduttivo: sistemi di scuola secondaria comprensivi versus selettivi. Una comparazione in termini di equità (English version included). Steve Kenner, Dirk Lange, Digital Citizenship Education. Challenge and Opportunity. Max A. Hope, State schools in England: Why social segregation and inequality still thrives in a 'comprehensive' system. Frida Rudolphi, Educational inequalities in Sweden: Past, present and future in a comprehensive school system?. Loredana Sciolla, Education and Citizenship in Times of Crisis of Democracy. Alfredo Squarzoni, Qualità, Assicurazione della Qualità, Valutazione della Qualità, Accreditamento della Formazione universitaria. Annabelle Krause, Simone Schüller, Evidence and persistence of education inequality in an early-tracking system. The German case. Marco Romito, Education and Postdemocracy. Tensions, Challenges and Opportunities in the Present World. An Interview with Colin Crouch. [continue...]