Scuola democratica

Learning for Democracy

Table of Contents number 3, 2015, September-December

  • ISBN: 978-88-15-25686-7
  • |
  • Vol.: VI
  • |
  • RDF
    • Silvia Zanazzi
    • Learning from Changes? A Qualitative Analysis of Learning Processes through Professional Transitions

    • pp. 643-662, DOI: 10.12828/82080
    • recensioni

    • Miriam Iacomini
    • Colombo, M. e Santagati, M. (2014), Nelle scuole plurali. Misure d'integrazione degli alunni stranieri - Serpieri, R. (2013), Che razza di scuola? Praticare l'educazione interculturale - MIUR (2014), Linee guida per l'accoglienza e l'integrazione degli alunni stranieri

    • pp. 743-746, DOI: 10.12828/82091
    • Vittoria Gallina
    • Riccardi, V. (2014), L'educazione per tutti e per tutta la vita. Il contributo pedagogico di Ettore Gelpi

    • pp. 749-750, DOI: 10.12828/82093
    • Alessandro Cavalli
    • Selleri, P. e Carugati, F. (2013), Lost in Transition. Scelte universitarie e professione psicologo

    • pp. 751-752, DOI: 10.12828/82094
    • Fabrizio Pirro
    • Pastore, F. (2015), The Youth Experience Gap. Explaining National Differences in the School-to-Work Transition

    • pp. 756-758, DOI: 10.12828/82096