Scuola democratica

Learning for Democracy

Early access

Mostra recenti
    • Educazione in tempi di COVID-19

    • DOI: 10.12828/97095
    • Availability: 16/06/2020

Table of Contents number 2, 2020, May-August

  • ISBN: 978-88-15-28990-2
  • |
  • Vol.: XI
  • |
  • RDF
    • Simone VirdiaDieter Wolff
    • Teaching Preferences in Content and Language Integrated Learning (CLIL). An Exploratory Study Based on the Vignette Experiment Methodology

    • pp. 235-258, DOI: 10.12828/98146
    • Giunio Luzzatto
    • Una riforma organica del sistema scolastico che si fondi su flessibilità e gradualità

    • pp. 361-366, DOI: 10.12828/98155
    • recensioni

    • Sandra Vatrella
    • Tett, L. and Hamilton, M. (2019), Resisting Neoliberalism in Education. Local, National and Transnational Perspectives

    • pp. 367-369, DOI: 10.12828/98156
    • Alessia Rosa
    • Pontis, M. (2019), Le checklist per l’autonomia. Materiali per valutare e insegnare le abilità di autonomia nelle disabilità complesse

    • pp. 369-371, DOI: 10.12828/98157
    • Silvia Doria
    • Abbatecola, E. e Stagi, L. (2017), Pink is the new black. Stereotipi di genere nella scuola dell’infanzia

    • pp. 371-374, DOI: 10.12828/98158