Scuola democratica

Learning for Democracy

Early access

Mostra recenti
    • Educazione in tempi di COVID-19

    • DOI: 10.12828/97095
    • Availability: 16/06/2020

Table of Contents number 3, 2020, September-December

  • ISBN: 978-88-15-28991-9
  • |
  • TITLE: The academic profession in the making. Teaching innovation. digital. accountability and other challenges
  • |
  • Vol.: XI
  • |
  • RDF
    • Marco Romito
    • The Reshaping of Academic Culture. Academic Subjects Navigating the Study-Success Policy Assemblage

    • pp. 501-520, DOI: 10.12828/99901
    • note e punti di vista

    • Loredana Perla
    • Lo sviluppo professionale del docente universitario. Vision, organizzazione e co-progettazione nell’esperienza TLL dell’Università di Bari

    • pp. 561-572, DOI: 10.12828/99904
    • Monica Fedeli
    • Change agent e comunità di pratica. Uniti per affrontare la pandemia. Il caso dell’Università di Padova

    • pp. 573-582, DOI: 10.12828/99905
    • Barbara Bruschi
    • Università dopo l’emergenza: quali opportunità? Il caso dell’Università di Torino

    • pp. 583-590, DOI: 10.12828/99906
    • Susanna Sancassani
    • Il framework Pedagogy-Space-Technology. Un ecosistema per l’innovazione didattica nel Politecnico di Milano

    • pp. 615-624, DOI: 10.12828/99909
    • Giovanni Brancato
    • La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma

    • pp. 625-634, DOI: 10.12828/99910
    • recensioni

    • Barbara Mazza
    • Perulli, A., Ramella, F., Rostan, M. e Semenza, R. (2018), La terza missione degli accademici italiani, Bologna, Il Mu- lino

    • pp. 635-638, DOI: 10.12828/99911
    • Davide Borrelli
    • Grimaldi, E. (2020), An Archaeology of Educational Evaluation. Epistemological Spaces and Political Paradoxes, Lon- don-New York, Routledge

    • pp. 638-640, DOI: 10.12828/99912