Francesca Romana Stabile The hospital of S. Giacomo in Augusta: From assistance to medical therapy pp. 5-17, DOI: 10.7374/92086 Details Cite
Paola Brunori Resilient architecture. Palazzo Medici Clarelli pp. 18-26, DOI: 10.7374/92087 Details Cite
Francesco Scoppola e garden and the palace of Villa Silvestri Rivaldi. Preliminary remarks before conservation hypothesis pp. 27-33, DOI: 10.7374/92088 Details Cite
Giovanna SpadaforaSimone FerrettiElisabetta Pallottino Rome and its Forts pp. 34-42, DOI: 10.7374/92089 Details Cite
Tullia Iori A short story of failures. Protection attempts of structural engineering in Rome pp. 59-66, DOI: 10.7374/92092 Details Cite
Francesca Romana StabileMichele Zampilli Palazzo Nardini: e restoration project by Paolo Marconi, 1985 pp. 67-70, DOI: 10.7374/92093 Details Cite
Javier Gallego Roca Conservation theory and history of Alhambra pp. 71-81, DOI: 10.7374/92094 Details Cite
Emilia Rosmini e Lo@ in Rome. History of a misunderstanding pp. 82-88, DOI: 10.7374/92095 Details Cite
Sara D'Abate History and design. Ludovico Quaroni student of Regia Scuola Superiore di Architettura of Rome (1928-1934) pp. 89-96, DOI: 10.7374/92096 Details Cite
Nicola Scardigno Critical-interpretative reading of mongolian religious landscapes pp. 97-103, DOI: 10.7374/92097 Details Cite
Antonio Forcellino Science and prejudice in History of Art pp. 104-108, DOI: 10.7374/92098 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Laura Hamad, Giovanni Panti, painter in the years of Florence capital. Valentina Pica, Luis José García-Pulido, The traditional Mediterranean house with courtyard and its urban context . Stefano Pierguidi, Sui restauri del Fauno Barberini. Marco Simone Bolzoni, Un inedito disegno giovanile di Giuseppe Cesari. Anna Cipparone, Il pittore e il cardinale: Antonio Campelo e Giovanni Ricci da Montepulciano nella Roma del Cinquecento. Manuel Barrese, Marcello Piacentini promotore di artisti e collezionista. Daniela Lancioni, Perché Jannis Kounellis ha consegnato la realtà della vita alla fissità del quadro?. Claudio Zambianchi, «Oltre l'oggetto»: qualche considerazione su Arte Povera e performance. Claudio Varagnoli, Tecniche costruttive tradizionali e terremoto. Costanza Caraffa, Pensavo fosse una fototeca, invece è un archivio fotografico. [continue...]