Novella Barbolani di Montauto Florence and England, 1710-1740: artists, collectors, literati and the promotion of the Antique pp. 5-25, DOI: 10.7374/93192 Details Cite
Valentina Rubechini "e antiquities of Rome in the drawings by Giovanni Domenico Campiglia for Richard Topham pp. 26-42, DOI: 10.7374/93193 Details Cite
Stefania Ventra From riliefs to statues: copying the Antique in Roman Academic competitions between the Seventeenth and Eighteenth Centuries pp. 43-58, DOI: 10.7374/93194 Details Cite
Minna Heimbürger About a Painting in Ambrosiana signed with a Monogram, and a Proposal for its Identification with Jacobus Victor pp. 59-72, DOI: 10.7374/93195 Details Cite
Andrea G. De Marchi Caroselli not forger. The wood of his tables and the birth of the Restorer pp. 73-85, DOI: 10.7374/93196 Details Cite
Alessandro Delfino The Bust of Richard Wagner by Ettore Ferrari pp. 86-94, DOI: 10.7374/93197 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Paolo Marconi, Archeologia, filologia, restauro, "falso storico". Alessandro Nigro, Claude Cahun e Marcel Moore: la fotografia e il fotomontaggio come journal intime. Luisa Giacobbe, Minimalismo americano e arte italiana delle «Nuove Strutture» alla XXXIV Biennale d'arte di Venezia. Angela Napoletano, Preesistenze medievali nell'area di Palazzo Silvestri-Rivaldi. Benedetta Cestelli Guidi, Arte Primitiva di Franz Boas: una prospettiva storico-artistica. Carlo Baggio, Il restauro antisismico dei centri storici e la regola d'arte. Federica Chiappetta, Le ricostruzioni di Salvatore Aurigemma a Villa Adriana (1942-1955). Eva Francioli, Magazines as ConstructivistArtworks. The Case of «Več'/Objet/Gegenstand». Xingyu Mu, A novel translation of Cesare Brandi's Teoria del restauro. Mauro Pratesi, Depero e alcuni inediti relativi a Le Chant du rossignol di Stravinskij. [continue...]