James L. Newell Meanings and Messages. Social Democrats and the EU’s Legitimation Crisis in the 2019 Election Campaign pp. 301-320, DOI: 10.3270/95021 Details € 8,00 Cite
Riccardo LadiniCristiano Vezzoni An Email Won’t Get Me to the Ballot Box. Evidence from a «Get Out the Vote» Experiment in an Italian University Election pp. 321-344, DOI: 10.3270/95022 Details € 8,00 Cite
Rosanna De Rosa The constituency communication of M5S pp. 345-376, DOI: 10.3270/95023 Details € 8,00 Cite
Giuseppe AnzeraMarco BrunoAlessandra Massa The Role of Fake News in International Political Communication pp. 377-396, DOI: 10.3270/95024 Details € 8,00 Cite
Quanti voti ha spostato il ripetitore? Sulla tv di Berlusconi 25 anni dopo pp. 397-402, DOI: 10.3270/95025 Details € 8,00 Cite
I problemi degli italiani. L’incessante cambiamento delle preoccupazioni dal 1989 a oggi pp. 403-408, DOI: 10.3270/95026 Details € 8,00 Cite
La crisi che genera ascolti: la tv si accende d’estate pp. 409-412, DOI: 10.3270/95027 Details € 8,00 Cite
Il valore dei valori. Cultural backlash e spiegazioni causali pp. 413-420, DOI: 10.3270/95028 Details € 8,00 Cite
L’arte per «tempi interessanti». La Biennale d’Arte di Venezia fra diseguaglianze sociali, politiche dell’identità e appelli per l’antropocene pp. 421-426, DOI: 10.3270/95029 Details € 8,00 Cite
Cinema politico: le pellicole più interessanti dell’ultimo anno cinematografico pp. 429-436, DOI: 10.3270/95031 Details € 8,00 Cite
Paolo Natale Luigi Di Gregorio. Demopatìa. Sintomi, diagnosi e terapie del malessere democratico pp. 437-438, DOI: 10.3270/95032 Details € 8,00 Cite
Lorenzo Mosca Paolo Natale e Massimo Airoldi (a cura di). Web & social media. Le tecniche di analisi pp. 439-440, DOI: 10.3270/95033 Details € 8,00 Cite
Luigi Ceccarini Nando Pagnoncelli. La Penisola che non c’è. La realtà su misura degli italiani pp. 441-443, DOI: 10.3270/95034 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). , Denaro-merce-denaro: il fascino dell'equivalente universale (Il capitale umano, Piccola patria, The Wolf of Wall Street). , Elenco referees 2016. , Elenco referees 2015. Guido Legnante, Sergio Splendore, Crisi-Covid e comunicazione politica. Un acceleratore di tendenze già in atto?. Luciano Fasano, Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Augusto Valeriani, Laura Iannelli, Elena Pavan, Danilo Serani, Chi si fida del vaccino anti-Covid? Infodemia, percezione di «information overload» sui social media e polarizzazione ideologica. Marco Mazzoni, Susanna Pagiotti, Anna Stanziano, Roberto Mincigrucci, Sofia Verza, The coverage of Covid-19 in a polarized media system: an analysis of the role of the median in times of pandemic. Francesco Amoretti, Raffaella Fittipaldi, Mauro Santaniello, Monocratic powers and political communication at the time of the Covid-19 pandemic: from Conte II to Draghi. [continue...]