Diego Ceccobelli «We Need to Be Heard by as Many People as Possible!» Southern European Grassroots Organisations and the Practice of Gaining Visibility pp. 149-172, DOI: 10.3270/94196 Details € 8,00 Cite
Marco BinottoPaola PanareseStefania Parisi Networked activism and reframing of a public campaign. Communication Strategies and political participation in the «fertility day» protest pp. 173-196, DOI: 10.3270/94197 Details € 8,00 Cite
Marco MazzoniRoberto MincigrucciSusanna Pagiotti The 2018 electoral campaign according to the daily press: a self-referential story pp. 197-220, DOI: 10.3270/94198 Details € 8,00 Cite
Rossana SampugnaroFrancesca Montemagno It is useless but i believe it. The rules of the electoral game and the intensity of the campaign in the Italian general election pp. 221-250, DOI: 10.3270/94199 Details € 8,00 Cite
Gli italiani e l'Europa: tra sfiducia e paura dell'isolamento pp. 263-268, DOI: 10.3270/94201 Details € 8,00 Cite
Telegiornali prime time durante la campagna elettorale per le elezioni europee: agenda, temi e argomenti delle dichiarazioni dei leader politici pp. 269-276, DOI: 10.3270/94202 Details € 8,00 Cite
Paolo Mancini Mark Thompson. La fine del dibattito pubblico. Come la retorica sta distruggendo la lingua della democrazia pp. 291-292, DOI: 10.3270/94206 Details € 8,00 Cite
Giovanna Cosenza Emanuele Arielli e Paolo Bottazzini. Idee virali. Perché i pensieri si diffondono pp. 293-294, DOI: 10.3270/94207 Details € 8,00 Cite
Rosanna De Rosa Edoardo Novelli. Le campagne elettorali in Italia. Protagonisti, strumenti, teorie pp. 295-296, DOI: 10.3270/94208 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. Michele Sorice, The «Platformization» of the Public Sphere. Fabio Bordignon, Ilvo Diamanti, Fabio Turato, The Contagion of Opinions. Citizens and Democracy in the Time of Coronavirus. Mauro Barisione, Against Communicationism. For a Critique of Communicative Reductionism. Giovanni Boccia Artieri, A Voce Alta. Pandemic politics: un nuovo campo discorsivo per la ricerca sulla politica. Giuseppe Milazzo, Inside the Screen. L’agenda social dei leader politici. Massimo Bucchi, Satira e Politica. Fake News. , La politica pop ai tempi dei social media. Giuseppe Anzera, Marco Bruno, Alessandra Massa, The Role of Fake News in International Political Communication. , Elenco referees 2016. [continue...]