Gianpietro MazzoleniCristian Vaccari 20 Years of Political Communication Scholarship: Accomplishments, Changes, and Challenges pp. 5-20, DOI: 10.3270/96419 Details € 8,00 Cite
Hanspeter Kriesi Political Communication Today. The Perspective of a Political Scientist Who Studies Public Opinion and Electoral Behavior pp. 21-34, DOI: 10.3270/96420 Details € 8,00 Cite
Silvio Waisbord Interrogating the Analytical Value of «Media System» for Comparative Political Communication pp. 35-46, DOI: 10.3270/96421 Details € 8,00 Cite
C.W. Anderson The State(s) of Things. 20 Years of Journalism Studies and Political Communication pp. 47-62, DOI: 10.3270/96422 Details € 8,00 Cite
Fabio Giglietto Three Consequences of Big Data on the Practices and Scholarships of Political Communication pp. 63-74, DOI: 10.3270/96423 Details € 8,00 Cite
Patrizia Catellani Cognitive and Psychosocial Factors in Online Political Communication pp. 75-86, DOI: 10.3270/96424 Details € 8,00 Cite
Stefano Ondelli Political Discourse. A Perspective from Italian Linguistics pp. 87-98, DOI: 10.3270/96425 Details € 8,00 Cite
Giovanna Cosenza What Can Semiotics Do for Political Communication? pp. 99-114, DOI: 10.3270/96426 Details € 8,00 Cite
Lidia De Michelis Reflecting on New Media, Post-Truth and Affect through the Lenses of Cultural, Literary and Discourse Studies pp. 115-128, DOI: 10.3270/96427 Details € 8,00 Cite
John Street Popular Culture and Political Communication pp. 129-140, DOI: 10.3270/96428 Details € 8,00 Cite
Marco Cangiotti A Voce Alta. «Tanto peggio per i fatti». Il rischio della fine della polis per mano della comunicazione pp. 141-144, DOI: 10.3270/96429 Details € 8,00 Cite
Paolo Natale Survey & Polls. Dall’offline all’online: come cambiano gli strumenti dell’analisi politico-sociale pp. 145-148, DOI: 10.3270/96430 Details € 8,00 Cite
Valeria BianchiVittorio Cobianchi Inside the Screen. Superstar e comprimari: il tempo di parola dei soggetti politici all’interno dei Tg prime time Rai (2002-2019) pp. 149-156, DOI: 10.3270/96431 Details € 8,00 Cite
Massimo ScaglioniAnna Sfardini Political Publics. L’approfondimento televisivo nell’età dell’«abbondanza» e della total audience pp. 157-162, DOI: 10.3270/96432 Details € 8,00 Cite
Rosanna De RosaValentina Reda e-politics. Diagnostica per immagini: la comunicazione politica in Web of Science e Scopus pp. 163-172, DOI: 10.3270/96433 Details € 8,00 Cite
Massimo Bucchi Satira e Politica. Poenam et circenses pp. 173-174, DOI: 10.3270/96434 Details € 8,00 Cite
Luciano Fasano Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano pp. 175-177, DOI: 10.3270/96435 Details € 8,00 Cite
Mauro Bertolotti Giuseppe Riva. Fake news. Vivere e sopravvivere in un mondo post-verità pp. 177-179, DOI: 10.3270/96436 Details € 8,00 Cite
Alessio Cornia Sergio Splendore. Giornalismo ibrido. Come cambia la cultura giornalistica italiana pp. 179-181, DOI: 10.3270/96437 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). , Denaro-merce-denaro: il fascino dell'equivalente universale (Il capitale umano, Piccola patria, The Wolf of Wall Street). , Elenco referees 2016. , Elenco referees 2015. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Luciano Fasano, Giovanni Diamanti e Lorenzo Pregliasco. Fenomeno Salvini. Chi è, come comunica, perché lo votano. Giampietro Gobo, Luca Serafini, Enrico Campo, Alessandra Caserini, Covid-19 and trust in scientists. A pilot study on the readers of two online papers. , Di canari e di pattinatrici redneck: cinema e TV raccontano la cronaca (Dogman, Rabbia furiosa - Er canaro, Un giorno in pretura, I, Tonya). Marco Mazzoni, Susanna Pagiotti, Anna Stanziano, Roberto Mincigrucci, Sofia Verza, The coverage of Covid-19 in a polarized media system: an analysis of the role of the median in times of pandemic. Guido Legnante, Sergio Splendore, Crisi-Covid e comunicazione politica. Un acceleratore di tendenze già in atto?. [continue...]