Fabienne GreffetStéphanie Wojcik Exploring online participation. The case of the 2012 French presidential election campaign pp. 3-30, DOI: 10.3270/86127 Details € 8,00 Cite
Loris Caruso Reinventing the Left. The Political, Cultural and Organizational Bases of Podemos pp. 31-54, DOI: 10.3270/86128 Details € 8,00 Cite
Pietro Castelli GattinaraCaterina Froio Far Right Communication in the third millennium: the Mediatised Politics of Casapound Italia pp. 55-76, DOI: 10.3270/86129 Details € 8,00 Cite
Gabriele GiacominiFurio HonsellLeopoldina Fortunati The Experience of ePart. Notes on the Digitalization of the PA Between Citizen Participation and Transformation of the Bureaucracy pp. 77-98, DOI: 10.3270/86130 Details € 8,00 Cite
Marco MazzoniAnna StanzianoLuca Recchi The Representation and Perception of Corruption in Italy: an Instrumentalisation of the Phenomenon pp. 99-118, DOI: 10.3270/86131 Details € 8,00 Cite
I simboli dei partiti in Italia: comunicare, cosa? pp. 119-126, DOI: 10.3270/86132 Details € 8,00 Cite
Post-verità e fact checking: la nuova frontiera dell'informazione politica pp. 145-150, DOI: 10.3270/86136 Details € 8,00 Cite
Oscar Mazzoleni Toril Aalberg, Frank Esser, Carsten Reinemann, Jesper Strömbäck e Claes de Vreese (a cura di) Populist Political Communication in Europe pp. 151-153, DOI: 10.3270/86137 Details € 8,00 Cite
Marinella Belluati Donatella M. Viola (a cura di). Routledge Handbook of European Election pp. 154-155, DOI: 10.3270/86138 Details € 8,00 Cite
Massimiliano Panarari Nicolò Addario e Mario Rodriguez. Comunicare la politica. Consenso e dissenso nell'era di Internet pp. 156-157, DOI: 10.3270/86139 Details € 8,00 Cite
Federico Boni Carlo Nardella. La migrazione dei simboli. Pubblicità e religione pp. 158-160, DOI: 10.3270/86140 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Paolo Natale, Survey & Polls. La ribellione all’establishment: dai «No Green Pass» ai «Sì Putin». Donatella Campus, Barbara Saracino, Experts during the pandemic: new celebrities?. , I protagonisti della Storia (Post mortem, Uomini di dio, Il discorso del re, The Social Network). Massimiliano Panarari, A Voce Alta. Sguardi sulla campagna. Campaigning, marketing e framing delle elezioni politiche del 25 settembre 2022. Elisabetta Zurovac, Le Arti della Politica. Il volto e il voto: prove di posizionamento politico su TikTok fra performance e riflessività connessa. Massimo Scaglioni, Anna Sfardini, Political Publics La campagna elettorale in estate, fra continuità e discontinuità. , La pancia dei cittadini: emozione, percezione, distorsione. , (Ri)Costruire l'immagine. Segreti di Stato, esercizi di potere, intrighi e trame della politica (non solo italiana) (Romanzo di una strage, Diaz - Don't Clean Up This Blood, Acab - All Cops Are Bastards, J. Edgar, Le idi di marzo). , L'Europa, niente più che un'immagine? (Grand Budapest Hotel, A Blast, Dogtooth, The Lobster). , Politica dello sguardo (Le quattro volte, La bocca del lupo). [continue...]