Fabienne GreffetStéphanie Wojcik Exploring online participation. The case of the 2012 French presidential election campaign pp. 3-30, DOI: 10.3270/86127 Details € 8,00 Cite
Loris Caruso Reinventing the Left. The Political, Cultural and Organizational Bases of Podemos pp. 31-54, DOI: 10.3270/86128 Details € 8,00 Cite
Pietro Castelli GattinaraCaterina Froio Far Right Communication in the third millennium: the Mediatised Politics of Casapound Italia pp. 55-76, DOI: 10.3270/86129 Details € 8,00 Cite
Gabriele GiacominiFurio HonsellLeopoldina Fortunati The Experience of ePart. Notes on the Digitalization of the PA Between Citizen Participation and Transformation of the Bureaucracy pp. 77-98, DOI: 10.3270/86130 Details € 8,00 Cite
Marco MazzoniAnna StanzianoLuca Recchi The Representation and Perception of Corruption in Italy: an Instrumentalisation of the Phenomenon pp. 99-118, DOI: 10.3270/86131 Details € 8,00 Cite
I simboli dei partiti in Italia: comunicare, cosa? pp. 119-126, DOI: 10.3270/86132 Details € 8,00 Cite
Post-verità e fact checking: la nuova frontiera dell'informazione politica pp. 145-150, DOI: 10.3270/86136 Details € 8,00 Cite
Oscar Mazzoleni Toril Aalberg, Frank Esser, Carsten Reinemann, Jesper Strömbäck e Claes de Vreese (a cura di) Populist Political Communication in Europe pp. 151-153, DOI: 10.3270/86137 Details € 8,00 Cite
Marinella Belluati Donatella M. Viola (a cura di). Routledge Handbook of European Election pp. 154-155, DOI: 10.3270/86138 Details € 8,00 Cite
Massimiliano Panarari Nicolò Addario e Mario Rodriguez. Comunicare la politica. Consenso e dissenso nell'era di Internet pp. 156-157, DOI: 10.3270/86139 Details € 8,00 Cite
Federico Boni Carlo Nardella. La migrazione dei simboli. Pubblicità e religione pp. 158-160, DOI: 10.3270/86140 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. Fabio Bordignon, Ilvo Diamanti, Fabio Turato, The Contagion of Opinions. Citizens and Democracy in the Time of Coronavirus. Michele Sorice, The «Platformization» of the Public Sphere. Mauro Barisione, Against Communicationism. For a Critique of Communicative Reductionism. Giovanni Boccia Artieri, A Voce Alta. Pandemic politics: un nuovo campo discorsivo per la ricerca sulla politica. Giuseppe Milazzo, Inside the Screen. L’agenda social dei leader politici. Massimo Bucchi, Satira e Politica. Fake News. Giuseppe Anzera, Marco Bruno, Alessandra Massa, The Role of Fake News in International Political Communication. , La politica pop ai tempi dei social media. Ilvo Diamanti, Oltre la democrazia del pubblico. [continue...]