Félix Ortega The Populism of Media-driven Public Opinion pp. 363-382, DOI: 10.3270/30739 Details € 8,00 Cite
Daniela Conte The World that Speaks Arabic. Television and Public Diplomacy between the West and the Islamic World pp. 383-398, DOI: 10.3270/30740 Details € 8,00 Cite
Cristian Vaccari New Media, Election Strategies and Participation: The US Presidential Campaign 2008 pp. 399-420, DOI: 10.3270/30741 Details € 8,00 Cite
James E. Katz Media, Democracy and the Obama Administration: Hope without Change? pp. 421-432, DOI: 10.3270/30742 Details € 8,00 Cite
Marinella BelluatiGiuliano Bobba Europe Is There. But What about the Campaign? 2009 EU Elections and the Cycle of News pp. 433-450, DOI: 10.3270/30743 Details € 8,00 Cite
Sara Minucci The "Humanitarian" Rock: When Music Turns into Politics. Live Aid and Live 8 as Tools of International Politics pp. 451-462, DOI: 10.3270/30744 Details € 8,00 Cite
Marcello Maneri Cristopher Cepernich. Le pietre d'inciampo. Lo scandalo come meccanismo sociale pp. 466-467, DOI: 10.3270/30746 Details € 8,00 Cite
Andrea Pogliano Marco Orioles. Falchi e colombe. Lezioni di giornalismo americano dalla guerra in Iraq pp. 468-472, DOI: 10.3270/30747 Details € 8,00 Cite
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica pp. 473-478, DOI: 10.3270/30748 Details € 8,00 Cite
Europee 2009: la visibilità femminile nei programmi Rai durante la campagna elettorale pp. 483-488, DOI: 10.3270/30750 Details € 8,00 Cite
Il caso "Noemi Letizia" nei programmi di informazione e-politics pp. 489-492, DOI: 10.3270/30751 Details € 8,00 Cite
Strumenti per la ricerca: le banche dati elettorali pp. 493-498, DOI: 10.3270/30752 Details € 8,00 Cite
Il fascismo come trama della Storia (Il nastro bianco, Vincere, The Wave - L'onda) pp. 499-506, DOI: 10.3270/30753 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. , Elenco referees 2016. , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). Claudia Mariotti, Between polarization and populism. The role of political communication. Laura Solito, Institutional Communication and digital society. A new role for public communicators. Maria Francesca Murru, C. Riva (a cura di). Social media e politica. Esperienze, analisi e scenari della nuova comunicazione politica. Nello Barile, Tito Vagni, Lo-fi Politics. Branding the Leader through an Amateur Style of Communication. Fausto Colombo, Giovanna Mascheroni, Facebook under Attack. Understanding the Power of Platforms versus the Power of Media. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». , Cinema politico: le pellicole più interessanti dell'ultimo anno cinematografico (L'ultima parola - La vera storia di Dalton Trumbo, L'altra faccia del denaro, La legge del mercato, Il caso Spotlight, Il diritto di uccidere, Sicario). [continue...]