Franca Roncarolo Media, partiti e second order elections. Materiali per un bilancio e prospettive di ricerca pp. 5-14, DOI: 10.3270/31636 Details € 8,00 Cite
Paolo BellucciDiego GarziaMartiño Rubal Maseda Political campaign, government approval and European Parliament elections pp. 15-32, DOI: 10.3270/31637 Details € 8,00 Cite
Lynda Lee KaidSilke AdamMichaela Maier Televised Advertising in the 2009 European parliamentary elections: Campaign strategies in and across Europe pp. 33-48, DOI: 10.3270/31638 Details € 8,00 Cite
Lorenzo MoscaEdoardo Novelli The European election campaign on political parties posters pp. 49-66, DOI: 10.3270/31639 Details € 8,00 Cite
Cristopher Cepernich «At centre stage». How the election and press campaign revolved around the public and private «mishaps» of Silvio Berlusconi pp. 67-80, DOI: 10.3270/31640 Details € 8,00 Cite
Marinella Belluati Use your vote. The European information campaign on 2009 EU Elections pp. 81-88, DOI: 10.3270/31641 Details € 8,00 Cite
Giuliano Bobba More local than national. Communication of parties for the 2009 European elections in Italy pp. 89-98, DOI: 10.3270/31642 Details € 8,00 Cite
Francesco Cannone Coverage strategies of main Italian newspapers in the 2009 European election campaign pp. 99-106, DOI: 10.3270/31643 Details € 8,00 Cite
Giovanna MascheroniSara Minucci The European elections on the web: Campaigning 2.0? pp. 107-114, DOI: 10.3270/31644 Details € 8,00 Cite
Loris Caruso Elected to do what? European Parliament representation in the eyes of the Corriere della Sera pp. 115-124, DOI: 10.3270/31645 Details € 8,00 Cite
Paolo Natale 2009 European election: Italy within Europe pp. 125-136, DOI: 10.3270/31646 Details € 8,00 Cite
Cristopher Cepernich Paolo Pombeni. L'Europa di carta. Stampa e opinione pubblica in Europa nel 2008 pp. 137-138, DOI: 10.3270/31647 Details € 8,00 Cite
Federico Boni Ib Bondebjerg e Peter Madsen. Media, democracy and European culture pp. 139-142, DOI: 10.3270/31648 Details € 8,00 Cite
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica pp. 143-146, DOI: 10.3270/31649 Details € 8,00 Cite
Elezioni europee 2009: l'informazione politica prima del voto pp. 151-156, DOI: 10.3270/31651 Details € 8,00 Cite
La campagna elettorale per le europee 2009 nei programmi d'informazione pp. 157-160, DOI: 10.3270/31652 Details € 8,00 Cite
Focus sulla sfera pubblica europea ed il processo di integrazione pp. 161-164, DOI: 10.3270/31653 Details € 8,00 Cite
L'immagine dell'Europa. Identità, sconfinamenti, stereotipie culturali (La sposa turca, Home, Ai confini del Paradiso) pp. 165-170, DOI: 10.3270/31654 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Paolo Natale, Survey & Polls. La ribellione all’establishment: dai «No Green Pass» ai «Sì Putin». Donatella Campus, Barbara Saracino, Experts during the pandemic: new celebrities?. , I protagonisti della Storia (Post mortem, Uomini di dio, Il discorso del re, The Social Network). Massimiliano Panarari, A Voce Alta. Sguardi sulla campagna. Campaigning, marketing e framing delle elezioni politiche del 25 settembre 2022. Elisabetta Zurovac, Le Arti della Politica. Il volto e il voto: prove di posizionamento politico su TikTok fra performance e riflessività connessa. Massimo Scaglioni, Anna Sfardini, Political Publics La campagna elettorale in estate, fra continuità e discontinuità. , La pancia dei cittadini: emozione, percezione, distorsione. , (Ri)Costruire l'immagine. Segreti di Stato, esercizi di potere, intrighi e trame della politica (non solo italiana) (Romanzo di una strage, Diaz - Don't Clean Up This Blood, Acab - All Cops Are Bastards, J. Edgar, Le idi di marzo). , L'Europa, niente più che un'immagine? (Grand Budapest Hotel, A Blast, Dogtooth, The Lobster). , Politica dello sguardo (Le quattro volte, La bocca del lupo). [continue...]