Table of contents of the issue 3/2020, September-December
The academic profession in the making. Teaching innovation. digital. accountability and other challenges
saggi
The Academics: from Professionals to Employees
Academics Facing Unpredictable Changes
Challenges in Higher Education. Teaching Innovation between Experimentation and Standardization
The Morphing of Academic Ethos between Evaluation and Digitalisation. Functionality, Flexibility and Proactivity
University in Transformation. Actors, Strategies and Scientific Production in the Sociological Area. A Local Case Study
Precariousness and Academic Careers in Italian Universities
The Reshaping of Academic Culture. Academic Subjects Navigating the Study-Success Policy Assemblage
The Synergy between Innovative Didactics and the Third Mission to Integrate the Three University Missions
Faculty Development. Brief History at International and National Level
note e punti di vista
Lo sviluppo professionale del docente universitario. Vision, organizzazione e co-progettazione nell’esperienza TLL dell’Università di Bari
Change agent e comunità di pratica. Uniti per affrontare la pandemia. Il caso dell’Università di Padova
Università dopo l’emergenza: quali opportunità? Il caso dell’Università di Torino
Innovare la didattica nell’emergenza. Il percorso dell’Università di Bologna
Migliorare la didattica attraverso la riflessione sulle pratiche. Il progetto F.E.D.E.R.I.C.O. dell’Università degli Studi di Napoli Federico II
Il framework Pedagogy-Space-Technology. Un ecosistema per l’innovazione didattica nel Politecnico di Milano
La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma
recensioni
Perulli, A., Ramella, F., Rostan, M. e Semenza, R. (2018), La terza missione degli accademici italiani, Bologna, Il Mu- lino
Grimaldi, E. (2020), An Archaeology of Educational Evaluation. Epistemological Spaces and Political Paradoxes, Lon- don-New York, Routledge
Mannheim, K. (2019), Giovani e generazioni, Milano, Meltemi
Publisher's Ethics
The journals on this platform adopt and promote specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Keep reading