Table of contents of the issue 1/2021, January-April
saggi
Work-Based Learning Policies and Numbers. The Italian Case in a Broad Context
An Inclusive Digital Path for Learning Mathematics
School Digital Capital. A Sociological Survey of Teachers’ Digital Skills
An Exploratory Study on Selfie-Related Motivations from an Educational Perspective
Gender Education and Primary School. Two Approaches
Working in Adult Education. The Role of Informal Learning
Democratization or Massification of the Higher Education? A Comparison between Italy and France
note e punti di vista
Pedagogia Montessori oggi come educazione del cittadino nel mondo
L’accesso degli studenti ai corsi di studio in Italia. Un’analisi descrittiva dal 2013 al 2018
Le competenze digitali per progettare un nuovo modello di lavoro
recensioni
Colarusso, S. e Giancola, O. (2020), Università e nuove forme di valutazione. Strategie individuali, produzione scientifica, effetti istituzionali
Soriani, A. (2019), Sottobanco. L’influenza delle tecnologie sul clima di classe
Pappalardo, E. (2019), Composizione, analisi musicale e tecnologia nella scuola primaria. I bambini compongono, raccontano, analizzano, riflettono
Braga, A. e Di Nicola, D, (2020), La progettazione formativa per l’apprendimento organizzativo
Publisher's Ethics
The journals on this platform adopt and promote specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Keep reading