Scuola democratica

Learning for Democracy

Table of Contents number 1, 2016, January-April

  • ISBN: 978-88-15-26330-8
  • |
  • TITLE: Special Issue. Sociomaterialità in educazione, a cura di Paolo Landri e Assunta Viteritti
  • |
  • Vol.: VII
  • |
  • RDF
    • saggi

    • Paolo Calidoni
    • Pictures from classrooms. The standard teaching setting 'one to many' ongoing predominance

    • pp. 23-46, DOI: 10.12828/83011
    • Alessia Pozzi
    • Doing and Undoing Mathematics in the Classroom. An Ethnographic Study on Teaching as a Sociomaterial Practice

    • pp. 117-138, DOI: 10.12828/83015
    • note e punti di vista

    • Camilla Barbanti
    • School as a Myriad of Sociomaterial Assemblages. Renewed Aims, Processes and Enactments in Educational Research through Actor-Network Theory

    • pp. 183-198, DOI: 10.12828/83018
    • Orazio Giancola
    • Small and Big Numbers in the Educational Field. School Marks and Large-scale Testing as Sociomaterial Objects

    • pp. 227-236, DOI: 10.12828/83021
    • Vasco D'Agnese
    • Thinking, Power and Objectification: Re-reading Education Practice through Heidegger

    • pp. 237-248, DOI: 10.12828/83022
    • Maria Grazia Riva
    • For an Hermeneutic of Concrete Educational Practices. The Contribution of Psychoanalysis to the Study of Educational Materiality

    • pp. 249-260, DOI: 10.12828/83023
    • rassegne e recensioni

    • Barbara Pentimalli
    • Gobbo, F. e Gomes, A.M. (a cura di) (2003), Etnografia nei contesti educativi; Simonicca, A. (a cura di) (2011), Antropologia dei mondi della scuola; Gobbo, F. e Simonicca, A. (a cura di) (2014), Etnografia e Intercultura

    • pp. 261-267, DOI: 10.12828/83024
    • Emanuela Spanò
    • Braidotti, R. (2013), Il postumano. La vita oltre il sé, oltre la specie, oltre la morte; Barone, P., Ferrante, A. e Sartori, D. (2014), Formazione e post-umanesimo: sentieri pedagogici nell'era della tecnica

    • pp. 268-270, DOI: 10.12828/83025
    • Francesco Consoli
    • Kennedy, M., Billett, S., Gherardi, S. and Grealish, L. (eds.) (2015), Practice-based Learning in Higher Education. Jostling Cultures

    • pp. 271-273, DOI: 10.12828/83026
    • Luisa De Vita
    • Fontana, R. (a cura di) (2015), Le donne nell'accademia italiana. Identità, potere e carriera

    • pp. 274-275, DOI: 10.12828/83027