Scuola democratica

Learning for Democracy

Table of Contents number 2, 2016, May-August

  • ISBN: 978-88-15-26331-5
  • |
  • TITLE: Special Issue. Valutazione e miglioramento nei processi educativi, a cura di Carlo Barone e Roberto Serpieri
  • |
  • Vol.: VII
  • |
  • RDF
    • saggi

    • Barbara Romano
    • How to Use Standardized Tests: Identifying School in Need of Improvement and Setting Priorities for Helpful Actions

    • pp. 309-330, DOI: 10.12828/84533
    • analisi e punti di vista

    • Giancarlo Cerini
    • Internal and External Evaluation: Actors and Processes for Quality Improvement in Education

    • pp. 397-414, DOI: 10.12828/84537
    • L'autovalutazione delle scuole: da VALeS al RAV

    • Nuovi dispositivi: dal RAV al 'Miglioramento'

    • recensioni

    • Vittoria Gallina
    • Milana, M. e Holford, J. (2014), Adult Education Policy and the European Union. Theoretical and Methodological Perspectives

    • pp. 579-581, DOI: 10.12828/84551
    • Mirella Giannini
    • De Feo, A. e Pitzalis, M. (2015), Produzione, riproduzione e distinzione. Studiare il mondo sociale con (e dopo) Bourdieu

    • pp. 582-585, DOI: 10.12828/84552
    • Anna Maria Ajello
    • Scheerens, J. (2016), Educational Effectiveness and Ineffectiveness. A Critical Review of Knowledge Base

    • pp. 587-588, DOI: 10.12828/84554
    • Giorgio Allulli
    • Faggioli, M. (2014), Migliorare la scuola. Autovalutazione, valutazione e miglioramento per lo sviluppo della qualità

    • pp. 589-590, DOI: 10.12828/84555