Scuola democratica

Learning for Democracy

Table of Contents number 2, 2014, May-August

  • ISBN: 978-88-15-24904-3
  • |
  • TITLE: Education. equità e diseguaglianze
  • |
  • Vol.: V
  • |
  • RDF
    • Redazione
    • L'education e l'andamento delle diseguaglianze. Intervista a Yossi Shavit

    • pp. 275-286, DOI: 10.12828/77417
    • Moris Triventi
    • Le disuguaglianze di istruzione secondo l'origine sociale. Una rassegna della letteratura sul caso italiano

    • pp. 321-342, DOI: 10.12828/77420
    • Sonia MarzadroAntonio Schizzerotto
    • More stability than change. The effects of social origins on inequalities of educational opportunities across three Italian birth cohorts (Statistical appendix included)

    • pp. 343-364, DOI: 10.12828/77421
    • Marco Romito
    • L'orientamento scolastico nella tela delle disuguaglianze? Una ricerca sulla formulazione dei consigli orientativi al termine delle scuole medie

    • pp. 441-460, DOI: 10.12828/77425
    • Osservatorio internazionale sull'Education

    • Luisa Ribolzi
    • Olagnero, M. (2013), Prima e dopo il diploma. Studenti alla prova della società della conoscenza

    • pp. 488-489, DOI: 10.12828/77429
    • Matteo Turri
    • Pinto, V. (2012), Valutare e punire. Una critica della cultura della valutazione

    • pp. 490-491, DOI: 10.12828/77430
    • Micaela Ricciardi
    • Allulli, G., F. Farinelli, F. e Petrolino, A. (2013), L'autovalutazione di istituto. Modelli e strumenti operativi

    • pp. 492-493, DOI: 10.12828/77431
    • Max A. Hope Open access
    • State schools in England: Why social segregation and inequality still thrives in a 'comprehensive' system

    • DOI: 10.12828/77687