OPEN ACCESS
Table of contents of the issue 2/2014, May-August
Education. equità e diseguaglianze
openings
Quali forme di democratizzazione dell'istruzione superiore?
L'education e l'andamento delle diseguaglianze. Intervista a Yossi Shavit
L'education e l'andamento delle diseguaglianze. Intervista a Walter Müller
saggi
La nozione di equità nelle ricerche sull'educazione in Francia e negli Stati Uniti
Le disuguaglianze di istruzione secondo l'origine sociale. Una rassegna della letteratura sul caso italiano
More stability than change. The effects of social origins on inequalities of educational opportunities across three Italian birth cohorts (Statistical appendix included)
Origini familiari, scuola secondaria e accesso all'università dei diplomati italiani, 1995-2007
Percorso formativo, differenziali salariali e background familiare: l'evidenza italiana
Capitale culturale e prassi giovanili di consumo nella Marsica
L'orientamento scolastico nella tela delle disuguaglianze? Una ricerca sulla formulazione dei consigli orientativi al termine delle scuole medie
Osservatorio internazionale sull'Education
recensioni
Moscati, R. (2012), L'università: modelli e processi
Bourdieu, P. (2013), Homo Academicus
Olagnero, M. (2013), Prima e dopo il diploma. Studenti alla prova della società della conoscenza
Pinto, V. (2012), Valutare e punire. Una critica della cultura della valutazione
Allulli, G., F. Farinelli, F. e Petrolino, A. (2013), L'autovalutazione di istituto. Modelli e strumenti operativi
Romano, T. (2013), Le riflessioni dei docenti. Percorsi professionali in un'istituzione in crisi
Appendix to "Osservatorio internazionale sull'Education"
OPEN ACCESS
Evidence and persistence of education inequality in an early-tracking system. The German case
OPEN ACCESS
Tracking, inequality and education policy. Looking for a recipe for the Italian case
OPEN ACCESS
Educational inequalities in Sweden: Past, present and future in a comprehensive school system?
OPEN ACCESS
State schools in England: Why social segregation and inequality still thrives in a 'comprehensive' system
Publisher's Ethics
The journals on this platform adopt and promote specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Keep reading