Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Francesca EmilianiLaura PalaretiGiannino Melotti Families with chronically ill children: studies and research perspectives pp. 233-266, DOI: 10.1449/32687 Details € 7,00 Cite
Roberta Biolcati Adolescents' online life between experimentation and risk pp. 267-298, DOI: 10.1449/32688 Details € 7,00 Cite
Andrea LaudadioNerina HuoberRosanna Di GianfrancescoMaria D'Alessio Italian validation of chEAT with pre-adolescents: attitude towards the own weight pp. 299-324, DOI: 10.1449/32689 Details € 7,00 Cite
Alessandro Toni Attachment styles, alexithymia and field-dependence in young adults pp. 325-358, DOI: 10.1449/32690 Details € 7,00 Cite
Alessandro AntoniettiAnne-Sophie MonnierEnrico GattiRosa Angela Fabio Emotional and relational processes in pre-adolescents with attentional deficits: an attempt to test some psychodynamic hypotheses pp. 359-378, DOI: 10.1449/32691 Details € 7,00 Cite
Lucia DonsìSanta ParrelloMario GrossiGiancarlo Ragozini Similar and different: the representation of siblings relationship in their first adulthood pp. 379-396, DOI: 10.1449/32692 Details € 7,00 Cite
Manuela ZambianchiPio Enrico Ricci BittiPaola Gremigni Time perspective, personal agenda, and adoption of risk behaviours in adolescence pp. 397-414, DOI: 10.1449/32693 Details € 7,00 Cite
Anna M. ReDaniela LucangeliEdoardo ArslanCesare Cornoldi La dislessia negli studenti universitari: l'esperienza dell'Università di Padova pp. 415-, DOI: 10.1449/32694 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. , In ricordo del prof. Palmonari. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , Referees 2015. , Il Coronavirus e la psicologia clinica dello sviluppo. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. [continue...]