Franca Roncarolo Emozioni e politica alla prova dell'urna. Spunti per un'agenda di ricerca pp. 3-12, DOI: 10.3270/89734 Details € 8,00 Cite
Cristopher CepernichEdoardo Novelli Sfumature del razionale. La comunicazione politica emozionale nell'ecosistema ibrido dei media pp. 13-30, DOI: 10.3270/89735 Details € 8,00 Cite
Maurizio Ridolfi COLORED EMOTIONS. CHROMATIC REPRESENTATIONS IN THE DECADENCE OF THE POLITICAL TRADITIONS OF REPUBLICAN ITALY pp. 31-50, DOI: 10.3270/89736 Details € 8,00 Cite
Elena Escalante-Block Hugo Chávez's Use of Emotional Appeals pp. 51-72, DOI: 10.3270/89737 Details € 8,00 Cite
Moreno Mancosu Populism, Emotionalized Blame Attribution and Selective Exposure in Social Media. A Comparative Analysis of Italy and UK pp. 73-92, DOI: 10.3270/89738 Details € 8,00 Cite
Mirko Benedetti BEYOND THE VALUE OF DATA IN THE POLITICAL DISCOURSE: THE «EXCITING NUMBERS» pp. 93-116, DOI: 10.3270/89739 Details € 8,00 Cite
Balázs Kiss Identity Change in Ninety Minutes. The Emotional Dynamics of Leader-Follower Interactions at a Political Rally pp. 117-136, DOI: 10.3270/89740 Details € 8,00 Cite
Comunicazione politica e temi ambientali. Le parole dei leader politici nei Tg prime time e su Twitter pp. 141-150, DOI: 10.3270/89742 Details € 8,00 Cite
Patti, contratti, assegni e conti correnti: i simboli della campagna politica all'italiana pp. 151-154, DOI: 10.3270/89743 Details € 8,00 Cite
La pancia dei cittadini: emozione, percezione, distorsione pp. 155-160, DOI: 10.3270/89744 Details € 8,00 Cite
Donatella Campus Diego Ceccobelli. Facebook al potere. Lo stile della leadership al tempo dei social media pp. 161-162, DOI: 10.3270/89745 Details € 8,00 Cite
Luca Serafini Cass Sunstein. #Republic: Divided Democracy in the Age of Social Media pp. 163-166, DOI: 10.3270/89746 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. Fabio Bordignon, Ilvo Diamanti, Fabio Turato, The Contagion of Opinions. Citizens and Democracy in the Time of Coronavirus. Michele Sorice, The «Platformization» of the Public Sphere. Mauro Barisione, Against Communicationism. For a Critique of Communicative Reductionism. Giovanni Boccia Artieri, A Voce Alta. Pandemic politics: un nuovo campo discorsivo per la ricerca sulla politica. Giuseppe Milazzo, Inside the Screen. L’agenda social dei leader politici. Massimo Bucchi, Satira e Politica. Fake News. Giuseppe Anzera, Marco Bruno, Alessandra Massa, The Role of Fake News in International Political Communication. , La politica pop ai tempi dei social media. Donatella Campus, Celebrity leadership. When political leaders are stars. [continue...]