Table of contents of the issue 3/2012, dicembre
La popolarizzazione della politica in Italia
Saggi
Silvio Berlusconi: Between commodification and lifestyle politics
To popularize or to remove? The political communication of the Berlusconi government in regard to the economic crisis
Stories of subprime, downgrading, spread and default. Narration of the great crisis between information and popularization
When politics turns itself into entertainment. The Italian case
Popularization of the political or politicization of the popular. An ethnography of Striscia la Notizia
The political commercial and the genres of popularization
Strumenti
Sara Bentivegna. Parlamento 2.0. Strategie di comunicazione politica in internet
Giovanna Cosenza. SpotPolitik. Perché la «casta» non sa comunicare
Jacques Gerstenkorn e Martin Goutte. Cinémas en campagne
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica
I contendenti delle primarie
Il Grillo «silente». La comunicazione del Movimento 5 Stelle nelle amministrative 2012
L'informazione televisiva: il bilancio di 8 mesi di telegiornali
Agenda digitale: quando una politica diventa smart
Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale)
Publisher's Ethics
The journals on this platform adopt and promote specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Keep reading