Tommaso VitaleEnrico ClapsPaola Arrigoni Opinion polls and their use. Issues of logical blindness in the case of the Roma people pp. 167-196, DOI: 10.3270/35079 Details € 8,00 Cite
Matteo Vergani Internet and political participation in Italy: A comparison between V-Day and No B-Day events pp. 197-222, DOI: 10.3270/35080 Details € 8,00 Cite
Rossella RegaChristian Ruggiero Images and metaphors of the «beautiful politics». The 2008 electoral defeat in Walter Veltroni's speeches pp. 223-240, DOI: 10.3270/35081 Details € 8,00 Cite
Luca Cian A multi-disciplinary analysis of contemporary new political rhetoric pp. 241-266, DOI: 10.3270/35082 Details € 8,00 Cite
Enrico Menduni Gianpietro Mazzoleni e Anna Sfardini. Politica pop. Da "Porta a porta" a "L'isola dei famosi" pp. 267-268, DOI: 10.3270/35083 Details € 8,00 Cite
Cristian Vaccari Rossella Rega. Guerra e media: Il conflitto in Iraq nel linguaggio dei leader politici pp. 269-270, DOI: 10.3270/35084 Details € 8,00 Cite
Sergio Splendore Marco Mazzoni. Le relazioni pubbliche e il lobbying in Italia pp. 271-272, DOI: 10.3270/35085 Details € 8,00 Cite
Panorama della pubblicistica internazionale sulla comunicazione politica pp. 273-278, DOI: 10.3270/35086 Details € 8,00 Cite
La campagna elettorale per le elezioni amministrative nei programmi d'informazione del prime time pp. 291-294, DOI: 10.3270/35089 Details € 8,00 Cite
I protagonisti della Storia (Post mortem, Uomini di dio, Il discorso del re, The Social Network) pp. 301-312, DOI: 10.3270/35091 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Elenco referees 2015. , Elenco referees 2016. , Vero, falso, verosimile (Il Castello, Comandante, Looking for Fidel, A sud del confine, L'era legale). Laura Solito, Institutional Communication and digital society. A new role for public communicators. Claudia Mariotti, Between polarization and populism. The role of political communication. Maria Francesca Murru, C. Riva (a cura di). Social media e politica. Esperienze, analisi e scenari della nuova comunicazione politica. Nello Barile, Tito Vagni, Lo-fi Politics. Branding the Leader through an Amateur Style of Communication. Fausto Colombo, Giovanna Mascheroni, Facebook under Attack. Understanding the Power of Platforms versus the Power of Media. Roberto Biorcio, The three reasons for the success of the «MoVimento 5 Stelle». Giampietro Gobo, Luca Serafini, Enrico Campo, Alessandra Caserini, Covid-19 and trust in scientists. A pilot study on the readers of two online papers. [continue...]