The Macerata Impact. The Cross-media Dynamics and the Agenda of 2018 Italian General Election Between Social and Legacy Media in "Problemi dell'informazione", 1/2020 pp. 87-114, DOI: 10.1445/96448 Details Cite
Incivility in 2018 Political Election Campaign. The end of the Public Debate? in "Comunicazione politica", 1/2019 pp. 15-38, DOI: 10.3270/93027 Details € 7,00 Cite
News media on Twitter in "Comunicazione politica", 3/2017 pp. 459-480, DOI: 10.3270/87973 Details € 7,00 Cite
Twitter between hybridization and personalization. The case of Matteo Renzi in "Problemi dell'informazione", 2/2014 pp. 171-198, DOI: 10.1445/78379 Details € 7,00 Cite
Augusto Valeriani. Twitter Factor. Come i media cambiano la politica internazionale in "Comunicazione politica", 2/2012 pp. 293-294, DOI: 10.3270/37665 Details € 7,00 Cite
Come fare la guerra con le parole. I media e i conflitti: una rassegna in "Problemi dell'informazione", 3/2005 pp. 349-373, DOI: 10.1445/20734 Details € 7,00 Cite
Images and metaphors of the «beautiful politics». The 2008 electoral defeat in Walter Veltroni's speeches in "Comunicazione politica", 2/2011 pp. 223-240, DOI: 10.3270/35081 Details € 7,00 Cite