Scuola democratica

Learning for Democracy

Table of Contents number 2, 2018, May-August

  • ISBN: 978-88-15-27791-6
  • |
  • Vol.: IX
  • |
  • RDF
    • saggi: percorsi universitari

    • Lorenza Da ReClaudio Riva
    • Encouraging Academic Success with the Tutorato Formativo Programme. The Experience with the Bachelor's Degree in Sociological Sciences at the University of Padua

    • pp. 271-290, DOI: 10.12828/90562
    • Vincenzo Carbone
    • Education and Precariousness in Lower Tertiary Sector. Graduating in Educational Sciences and Working in Rome

    • pp. 291-310, DOI: 10.12828/90563
    • Gaia PeruzziRaffaele Lombardi
    • A New Social Actor in the Italian Educational System: The Third Sector and the Case of the Training Project for the Third Sector Executives of Southern Italy

    • pp. 335-356, DOI: 10.12828/90565
    • note e punti di vista

    • Anna Teselli
    • L'Alternanza Scuola-Lavoro curriculare. I primi due anni di attuazione nelle scuole italiane

    • pp. 375-390, DOI: 10.12828/90567
    • recensioni

    • Marco Romito
    • Galfré, M. (2017), Tutti a scuola! L'istruzione italiana del Novecento

    • pp. 435-437, DOI: 10.12828/90573
    • Maurizio Lichtner
    • Fondazione Agnelli, Benadusi, L. e Molina, S. (a cura di) (2018), Le competenze. Una mappa per orientarsi

    • pp. 438-440, DOI: 10.12828/90574
    • Emiliano Grimaldi
    • Colucci, M. e Gallo, S. (a cura di) (2016), In cattedra con la valigia. Gli insegnanti tra stabilizzazione e mobilità

    • pp. 441-443, DOI: 10.12828/90575
    • Luca Salmieri
    • Rinaldi, E. (2015), Perché educare alla finanza? Una questione sociologica

    • pp. 444-445, DOI: 10.12828/90576