Table of contents of the issue 2/2018, May-August
saggi: percorsi universitari
Critical Issues and Strengths of the Bachelor in Sociology. The Feedbacks of the Graduates
Encouraging Academic Success with the Tutorato Formativo Programme. The Experience with the Bachelor's Degree in Sociological Sciences at the University of Padua
Education and Precariousness in Lower Tertiary Sector. Graduating in Educational Sciences and Working in Rome
saggi: other topics
Education and the Inclusion of Immigrants. A Cross-National Analysis among Five European Countries
A New Social Actor in the Italian Educational System: The Third Sector and the Case of the Training Project for the Third Sector Executives of Southern Italy
Education, Person and Society. What Future for Younger Generations?
note e punti di vista
L'Alternanza Scuola-Lavoro curriculare. I primi due anni di attuazione nelle scuole italiane
Alternanza Scuola-Lavoro. Un bilancio
Rafforzare la governance territoriale per vincere la sfida dell'alternanza
Il sindacato per la qualità dell'Alternanza Scuola-Lavoro
Scuola e lavoro: un rapporto senza alternanza
Conclusione
recensioni
Galfré, M. (2017), Tutti a scuola! L'istruzione italiana del Novecento
Fondazione Agnelli, Benadusi, L. e Molina, S. (a cura di) (2018), Le competenze. Una mappa per orientarsi
Colucci, M. e Gallo, S. (a cura di) (2016), In cattedra con la valigia. Gli insegnanti tra stabilizzazione e mobilità
Rinaldi, E. (2015), Perché educare alla finanza? Una questione sociologica
Fana, M. (2017), Non è lavoro, è sfruttamento
Publisher's Ethics
The journals on this platform adopt and promote specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Keep reading