Francesco Giusti Imitating the Birds: Metamorphosis of a Lyric Topos pp. 5-34, DOI: 10.1404/76144 Details € 7,00 Cite
Gianluca Genovese "Gold, silver, copper and false". Anton Francesco Doni's "Medaglie" pp. 35-52, DOI: 10.1404/76145 Details € 7,00 Cite
Giuliano Mori Francis Bacon's Inductive Method and Baroque Rhetoric pp. 53-72, DOI: 10.1404/76146 Details € 7,00 Cite
Alberto Bonchino The "Dark Abyss of the Earth". Werner and the Romantic Philosophy of Nature (1788-1799) pp. 73-96, DOI: 10.1404/76147 Details € 7,00 Cite
Stefano Ferrari Cicognara and Winckelmann: continuity and criticism of the history of art pp. 97-114, DOI: 10.1404/76148 Details € 7,00 Cite
Martina Mengoni «Doktor» Primo Levi. "Ars medica" and Science Fiction (with a Leopardian thread) pp. 115-132, DOI: 10.1404/76149 Details € 7,00 Cite
Luigi Azzariti-Fumaroli The Dissolve of the Ego. On Maurice Blanchot pp. 133-152, DOI: 10.1404/76150 Details € 7,00 Cite
Alessandro Zanca The dethronement of the ideal of love: "Così fan tutte" pp. 153-172, DOI: 10.1404/76151 Details € 7,00 Cite
Elisabetta Orsini Penelope's awakening. Considerations on the relationship between the awake/asleep status in Paul Valéry pp. 173-, DOI: 10.1404/76152 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Valutatori 2018. , Valutatori 2016. , Valutatori 2017. Luca Verri, Domenico Felice (a cura di), "Dispotismo. Genesi e sviluppi di un concetto filosofico-politico". Andrea Mirabile, Roland Barthes tra "morte dell'autore" e biografia. Virginia Di Martino, Effetto Nietzsche nella poesia di Ungaretti. , Andrea Battistini e la storia delle idee. Erich Auerbach, The Idea of the National Spirit as Source of the Modern Humanities. Elena Porciani, Patto e spazio autobiografico: l'avventura teoria di Philippe Lejeune. Mariangela Priarolo, Demons or Corpuscles? The Divining Rod and the New Science at the End of the Seventeenth Century. [continue...]