Luca Pietro Nicoletti Enrico Castelnuovo as Einaudi's editorial consultant between the 1960s and 1970s pp. 15-27, DOI: 10.7374/89117 Details Cite
Antonio Pinelli Introduction to Nikolaus Pevsner's Academies of Art (Turin, 1982) pp. 28-46, DOI: 10.7374/89118 Details Cite
M. Letizia Gualandi On the western path of the lapis sarcophagus. Uses and re-uses in the Greek island of Skópelos pp. 47-58, DOI: 10.7374/89119 Details Cite
Alberto CasadeiVincenzo Farinella Raphael's Parnassus: modern poets crypto-portraits and pontifical ideology pp. 59-72, DOI: 10.7374/89120 Details Cite
Chiara Savettieri The art of gesture as a model of painting? The case of Jacques-Nicolas Paillot de Montabert pp. 73-82, DOI: 10.7374/89121 Details Cite
Cristóbal F. Barria Bignotti Two moments of Latin American Art Criticism of the XX century pp. 83-93, DOI: 10.7374/89122 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Laura Hamad, Giovanni Panti, painter in the years of Florence capital. Valentina Pica, Luis José García-Pulido, The traditional Mediterranean house with courtyard and its urban context . Stefano Pierguidi, Sui restauri del Fauno Barberini. Daniela Lancioni, Perché Jannis Kounellis ha consegnato la realtà della vita alla fissità del quadro?. Anna Cipparone, Il pittore e il cardinale: Antonio Campelo e Giovanni Ricci da Montepulciano nella Roma del Cinquecento. Claudio Varagnoli, Tecniche costruttive tradizionali e terremoto. Claudio Zambianchi, «Oltre l'oggetto»: qualche considerazione su Arte Povera e performance. Elisabetta Pallottino, Cultura della ricostruzione a Roma tra Ottocento e Novecento. Precedenti e prospettive. Angela Napoletano, Preesistenze medievali nell'area di Palazzo Silvestri-Rivaldi. Manuel Barrese, Marcello Piacentini promotore di artisti e collezionista. [continue...]