Roberto Cubelli Prestigio da confermare e nuove sfide da affrontare: il giornale italiano di psicologia tra continuità e innovazione pp. 1-4, DOI: 10.1421/102811 Availability: 23/12/2021 Details
Carlo Umiltà La psicologia è una disciplina umanistica? 5 no e 2 si pp. 735-742, DOI: 10.1421/28413 Details € 8,00 Cite
Fabio PaglieriCristiano Castelfranchi Decidere il futuro: scelta intertemporale e teoria degli scopi pp. 743-776, DOI: 10.1421/28412 Details € 8,00 Cite
Maria Miceli I dilemmi della scelta intertemporale: ben oltre "l'uovo oggi o la gallina domani" pp. 777-782, DOI: 10.1421/28414 Details € 8,00 Cite
Nicola Dimitri Decisioni intertemporali e risparmio pp. 783-788, DOI: 10.1421/28415 Details € 8,00 Cite
Mario De Caro Psicologia, scopi e intenzionalità: un punto di vista filosofico pp. 789-794, DOI: 10.1421/28416 Details € 8,00 Cite
Corrado Sinigaglia Quali basi neurali per le scelte intertemporali? pp. 795-800, DOI: 10.1421/28417 Details € 8,00 Cite
Maria A. BrandimonteDonatella Ferrante Ricordare il futuro: dinamiche motivazionali nella realizzazione di intenzioni pro-sociali pp. 801-806, DOI: 10.1421/28418 Details € 8,00 Cite
Fabio PaglieriCristiano Castelfranchi Il futuro non è deciso: risposte ai commenti pp. 807-824, DOI: 10.1421/28419 Details € 8,00 Cite
Simone PernigoValentina Moro Body representation disorders: clinical reports and experimental studies pp. 825-856, DOI: 10.1421/28420 Details € 8,00 Cite
Tiziana De CaroAntonella D'Amico Emotional intelligence: a review of theoretical models, assessment tools and first research findings pp. 857-884, DOI: 10.1421/28421 Details € 8,00 Cite
Carmen Belacchi The participant roles in bullying: A new proposal pp. 885-912, DOI: 10.1421/28422 Details € 8,00 Cite
Oliver PerraMarinella ParisiCarla Caffarelli Early imitation in the first four months: A longitudinal study in naturalistic contexts pp. 913-932, DOI: 10.1421/28423 Details € 8,00 Cite
Maria Grazia MonaciRosanna Trentin Rom/Sinti pupils in middle school: effects of intergroup contact on ethnic attitude in multicultural classes pp. 933-960, DOI: 10.1421/28424 Details € 8,00 Cite
Giuliana PintoLucia BigozziBeatrice Accorti GamannossiClaudio Vezzani Emergent literacy: Validation of a model for italian language pp. 961-978, DOI: 10.1421/28425 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Andrea Bobbio, Enrico Giora, Psychology in Padua in a period of transition: from Musatti to Metelli (1939-1954). Antonietta Curci, Determinanti cognitive delle Flashbulb memories. Una revisione dello studio di Brown e Kulik. Annalaura Nocentini, Benedetta Taddei, Ersilia Menesini, Adolescents and Covid-19 pandemic: Stress, resilience and growth experiences. Understanding development in a multi-system perspective. Roberto Cubelli, Riprendiamo a discutere. Antonio Rizzo, Il conflitto socio-cognitivo e l'apprendimento fra pari. Stefania Muzi, Francesco Madera, Attachment, alexithymia and emotion regulation strategies in groups of low-risk and high-risk teenagers. Giulia Baroni, Luisa Lugli, Mariagrazia Benassi, Roberto Bolzani, Roberto Nicoletti, L'effetto Simon: il suo decorso temporale con stimoli visivi e risposte oculo-motorie. Vincenzo Calvo, Chiara Masaro, Chiara Fusco, Attachment and emotion regulation across the life cycle. Alberto Testolin, Marco Zorzi, The modern approach to artificial intelligence and the deep learning revolution. Lavinia Cicero, Teoria dell'Identità Sociale e organizzazioni lavorative: nodi concettuali e tematiche di ricerca. [continue...]