Carlo Umiltà La psicologia è una disciplina umanistica? 5 no e 2 si pp. 735-742, DOI: 10.1421/28413 Details Buy Cite
Fabio PaglieriCristiano Castelfranchi Decidere il futuro: scelta intertemporale e teoria degli scopi pp. 743-776, DOI: 10.1421/28412 Details Buy Cite
Maria Miceli I dilemmi della scelta intertemporale: ben oltre "l'uovo oggi o la gallina domani" pp. 777-782, DOI: 10.1421/28414 Details Buy Cite
Mario De Caro Psicologia, scopi e intenzionalità: un punto di vista filosofico pp. 789-794, DOI: 10.1421/28416 Details Buy Cite
Corrado Sinigaglia Quali basi neurali per le scelte intertemporali? pp. 795-800, DOI: 10.1421/28417 Details Buy Cite
Maria A. BrandimonteDonatella Ferrante Ricordare il futuro: dinamiche motivazionali nella realizzazione di intenzioni pro-sociali pp. 801-806, DOI: 10.1421/28418 Details Buy Cite
Fabio PaglieriCristiano Castelfranchi Il futuro non è deciso: risposte ai commenti pp. 807-824, DOI: 10.1421/28419 Details Buy Cite
Simone PernigoValentina Moro Body representation disorders: clinical reports and experimental studies pp. 825-856, DOI: 10.1421/28420 Details Buy Cite
Tiziana De CaroAntonella D'Amico Emotional intelligence: a review of theoretical models, assessment tools and first research findings pp. 857-884, DOI: 10.1421/28421 Details Buy Cite
Carmen Belacchi The participant roles in bullying: A new proposal pp. 885-912, DOI: 10.1421/28422 Details Buy Cite
Oliver PerraMarinella ParisiCarla Caffarelli Early imitation in the first four months: A longitudinal study in naturalistic contexts pp. 913-932, DOI: 10.1421/28423 Details Buy Cite
Maria Grazia MonaciRosanna Trentin Rom/Sinti pupils in middle school: effects of intergroup contact on ethnic attitude in multicultural classes pp. 933-960, DOI: 10.1421/28424 Details Buy Cite
Giuliana PintoLucia BigozziBeatrice Accorti GamannossiClaudio Vezzani Emergent literacy: Validation of a model for italian language pp. 961-978, DOI: 10.1421/28425 Details Buy Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Simona Valgimigli, Roberto Padovani, Carla Budriesi, Maria Ernesta Leone, Daniela Lugli, Paolo Nichelli, The Stroop test: A normative Italian study on a paper version for clinical use. Paola Sessa, Roberto Dell'Acqua, The "Attentional Blink" phenomenon. Margherita Pasini, Emanuela Russian, Subtizing e counting con una rete neurale. Giulia Baroni, Luisa Lugli, Mariagrazia Benassi, Roberto Bolzani, Roberto Nicoletti, L'effetto Simon: il suo decorso temporale con stimoli visivi e risposte oculo-motorie. Sergio Agnoli, Marco Dondi, Elisabetta Mendini, Laura Franchin, Il riflesso di trasalimento (startle) nella ricerca sulle prime fasi dello sviluppo umano: approccio medico e psicologico. Tiziana De Caro, Antonella D'Amico, Emotional intelligence: a review of theoretical models, assessment tools and first research findings. Fausto Caruana, Anna M. Borghi, Embodied Cognition. A new psychology. Carlo Umiltà, Editoriale. Riccardo Sartori, Elisa Bortolani, Approccio ideografico e approccio nomoteico alla persona: il caso dei test psicologici. Antonio Rizzo, Il conflitto socio-cognitivo e l'apprendimento fra pari. [continue...]