Giuseppe Richeri Television: Market crisis and new business models pp. 263-281, DOI: 10.1445/80997 Details € 8,00 Cite
Simone CarloMaria Francesca Murru Social Television between the performance of attention and the «economy of click» pp. 281-302, DOI: 10.1445/80998 Details € 8,00 Cite
Letizia MaterassiLaura Solito Communication's routes in Public Administration: institutional arrangements in Tuscany pp. 303-334, DOI: 10.1445/80999 Details € 8,00 Cite
Silvia Pezzoli Final issues. The storytelling of the debate on the regulation of the end of life in the Italian press pp. 335-354, DOI: 10.1445/81000 Details € 8,00 Cite
Xosé LópezAna Isabel Rodríguez The metamorphosis of journalism pp. 355-368, DOI: 10.1445/81001 Details € 8,00 Cite
Claudio Giua The digital revolution and its effects on publishing information pp. 369-388, DOI: 10.1445/81002 Details € 8,00 Cite
Giandomenico Crapis Enzo Biagi, Epoca and his television column pp. 389-402, DOI: 10.1445/81003 Details € 8,00 Cite
Mihaela Gavrila Sulla televisione, le profezie e le energie nascoste della comunicazione pp. 410-412, DOI: 10.1445/81006 Details € 8,00 Cite
Sergio Splendore Ritorno al futuro: o storie di un giornalismo che già c'è pp. 413-413, DOI: 10.1445/81007 Details € 8,00 Cite
Marinella Belluati Indagine conoscitiva su informazione e internet in Italia. Modelli di business, consumi, professioni pp. 419-421, DOI: 10.1445/81009 Details € 8,00 Cite
Augusto Valeriani Cosa si aspettano i giornalisti dal futuro del proprio lavoro? pp. 422-424, DOI: 10.1445/81010 Details € 8,00 Cite
Enrico Bianda La vocazione ad approfondire: «QCode Magazine» pp. 425-425, DOI: 10.1445/81011 Details € 8,00 Cite
Enrico Bianda Google e il giornalismo: nasce Digital News Initiative pp. 426-426, DOI: 10.1445/81012 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Milly Buonanno, Da "La piovra" a "L'ultimo padrino". Vent'anni di storie di mafia nella fiction italiana. Alessandra Massa, Francesca Ieracitano, Francesca Comunello, Alberto Marinelli, Alessandro Lovari, Public sector communication facing Covid-19. Italian organizational cultures between innovation and resistance to change. Andrea Miconi, Elisabetta Risi, Framing pandemic news. The representation of Covid-19 in Italian news media. Alessandra Micalizzi, Tiziana Piccioni, Instagram-Politics: the images language of women in politics. Luigi Ceccarini, Martina Di Pierdomenico, Fake news e informazione via social media. Gea Ducci, Giovanni Boccia Artieri, Mario Corsi, Fabio Giglietto, Fabrizio Manattini, Information and Health in Digital Environments, between Agenda Setting and Online Gatekeeping. A Study on Google News Italy and Facebook Users. Marco Bruno, Gaia Peruzzi, Diversità e media. La costruzione dell’alterità e dell’empatia nei media di informazione. Giovanni Boccia Artieri, Alberto Marinelli, Platforms, algorithms, formats. How online news media are evolving. Valentina Cappi, Paola Barretta, Pierluigi Musarò, Paola Parmiggiani, Africa imagined. The role of media narratives in Italian teens’ construction of another continent. Sergio Scamuzzi, Marinella Belluati, Mia Caielli, Cristopher Cepernich, Viviana Patti, Stefania Stecca, Giuseppe Tipaldo, Fake News and Hate Speech. The Keys to Effective Policy Action. [continue...]