Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Augusto GnisciAngiola Di Conza Reliability of observational measures in development clinical psychology pp. 189-218, DOI: 10.1449/80312 Details € 7,00 Cite
Monica TostoAlessandra SalernoEmanuela Fici The experience of motherhood in adolescence and the interventions to support the mother's psychological and social well-being pp. 219-248, DOI: 10.1449/80313 Details € 7,00 Cite
Federica BiancoMarta NolaRory T. DevineSerena Lecce Promoting theory of mind in school-aged children: Direct and transfer effects pp. 249-270, DOI: 10.1449/80314 Details € 7,00 Cite
Sara PezzicaLucia Bigozzi A Cognitive Behavioral Parent Training - Mentalizing for children with ADHD pp. 271-296, DOI: 10.1449/80315 Details € 7,00 Cite
Massimo AmmanitiCesare CornoldiStefano Vicari Novità nell'approccio alla psicopatologia dello sviluppo del DSM-5 pp. 297-344, DOI: 10.1449/80316 Details € 7,00 Cite
Emiddia LongobardiSandra RienziPietro SpataroCristina Colonnesi Communicative functions and mind-mindedness in mother-child interactions at 16 months of age pp. 345-356, DOI: 10.1449/80317 Details € 7,00 Cite
Ilaria GrazzaniVeronica Ornaghi La «Prova di completamento di storie sull'orientamento prosociale»: un'esperienza per potenziare la disposizione ai comportamenti di aiuto pp. 357-362, DOI: 10.1449/80318 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. , In ricordo del prof. Palmonari. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , Referees 2015. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. , Il Coronavirus e la psicologia clinica dello sviluppo. Antonella Carli, Arturo Orsini, Comparison between the Italian version of WISC-III and WISC-IV in a clinical sample with learning specific disabilities and mental retardation. [continue...]