Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Francesca LionettiMichael PluessLavinia Barone Vulnerability, resilience or differential susceptibility? Comparing models on individualenvironment interaction pp. 163-182, DOI: 10.1449/77633 Details € 7,00 Cite
Alessandra CoscarelliGiulia Balboni Quality of life of individuals with intellectual disability: Models, measurement and clinical strategies pp. 183-210, DOI: 10.1449/77634 Details € 7,00 Cite
Fabrizio StasollaAnna StellaConcetta Damato Verbal prompts to promote on-task behavior by a child with multiple disabilities in classroom pp. 211-230, DOI: 10.1449/77635 Details € 7,00 Cite
Laura TraversoValentina De Franchis Dimensional Change Card Sort: the Italian validation of an Executive Function task pp. 231-256, DOI: 10.1449/77636 Details € 7,00 Cite
Paola CorsanoMarinella MajoranoAlessandro MusettiMaria Caterina Antonioni Emotional autonomy and solitude in adolescent substance abusers pp. 257-278, DOI: 10.1449/77637 Details € 7,00 Cite
Anna Maria ReMarta GhisiElena GuazzoFrancesco BozIrene C. Mammarella Psychopathological problems in university students with dyslexia pp. 279-290, DOI: 10.1449/77638 Details € 7,00 Cite
Maria Chiara FastameRossella CherchiMaria Pietronilla Penna The individuation of visuo-spatial deficits at school: Which factors influence the scores in SVS-insegnante and SVS-bambino questionnaires? pp. 291-300, DOI: 10.1449/77639 Details € 7,00 Cite
Arturo OrsiniLina Pezzuti The general ability index of the Wisc-Iv pp. 301-310, DOI: 10.1449/77640 Details € 7,00 Cite
Nicoletta BusinaroLuisa ZeccaMarco Castiglioni Implicazioni psicologiche di un laboratorio di robotica educativa nella scuola primaria: riflessioni sul caso di un bambino con ritardo mentale pp. 311-318, DOI: 10.1449/77641 Details € 7,00 Cite
Monica MariottoSilvia LanfranchiLucina TrettiClaudio Vio Sperimentazione di un training per il potenziamento delle abilità fonologiche in bambini con Sindrome di Down pp. 319-328, DOI: 10.1449/77642 Details € 7,00 Cite
Arianna BelloLorena RemiGiovanna OliosoEmanuela AnghinoniMaurizio GavalottiMaria Cristina Caselli Un'esperienza di screening per l'identificazione di bambini con ritardo di linguaggio nella provincia di Mantova: primi risultati e prospettive future pp. 329-, DOI: 10.1449/77643 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. , In ricordo del prof. Palmonari. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , Referees 2015. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. [continue...]