Giulia AmorottiLaura GuidottiIris PelizzoniPaola Corsano L’utilizzo del reminiscing nei contesti psico-educativi. Un’esperienza con bambini con Bisogni Educativi Speciali pp. 1-8, DOI: 10.1449/103818 Availability: 09/05/2022 Details
Gioia Bottesi Vulnerability to psychopathology in adolescence: Intolerance of uncertainty as transdiagnostic risk factor pp. 1-26, DOI: 10.1449/104442 Details
Consuelo MameliGiannino MelottiFrancesca Emiliani Cannabis use in adolescence: From a psychopathological assumption to a normalization thesis pp. 349-376, DOI: 10.1449/78363 Details € 8,00 Cite
Roberta FaddaLoredana LucarelliMarinella Parisi Mother-infant interactions and early social communicative competencies pp. 377-402, DOI: 10.1449/78364 Details € 8,00 Cite
Caterina FiorilliVirna GalimbertiSimona De StasioCarlo Di ChiacchioOttavia Albanese School Burnout Inventory with italian students of high school pp. 403-424, DOI: 10.1449/78365 Details € 8,00 Cite
Virginia Volterra Chi ha paura della lingua dei segni? pp. 425-427, DOI: 10.1449/78366 Details € 8,00 Cite
Anna BarbotMaria Cristina CaselliRoberto CubelliFrancesco CutugnoValentina FoaElisabetta GenoveseMaria Consolazione GuarnacciaLeonarda GisoldiSimonetta MaragnaBenedetta MarzialeVanessa MigliosiFrancesco PavaniGiuseppe PetrucciAmir ZuccalàDaniela RossiOskar SchindlerIrene VerneroSara TrovatoGiovanni Valeri Contributi alla discussione pp. 428-470, DOI: 10.1449/78367 Details € 8,00 Cite
Elena CamisascaPaola Di Blasio Does parenting stress mediate the association between maternal Mind-mindedness and children's psychological adjustment? A pilot study pp. 479-490, DOI: 10.1449/78369 Details € 8,00 Cite
Laura PalaretiConsuelo MameliRoberta Biolcati A proposal for a theory-driven evaluation applied to a school health promotion project. What theories guide the staff? pp. 491-, DOI: 10.1449/78370 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Camilla Orefice, Ramona Cardillo, Claudia Marino, Alessio Vieno, Irene C. Mammarella, Risk of problematic smartphone use among the youth and related parental motives. Stefania Zoia, Marina Biancotto, Luisa Girelli, Developmental Coordination Disorder and Developmental Dyspraxia. Towards a shared knowledge and clinical practice?. Angela Saccà, Valentina Grazia, Francesca Cavallini, Consuelo Mameli, Regolare l’uso dei dispositivi elettronici in età evolutiva. Un’esperienza con un parent-training cognitivo-comportamentale online. Anna Maria Chilosi, Irina Podda, Childhood Apraxia of Speech. Laura Migliorini, Romoli Vittoria, Paola Cardinali, Between well-being and inequalities. Parenting in the first thousand days. Nicoletta Scionti, Giulia Luzi, Laura Zampini, Gian Marco Marzocchi, Il QUVA-p: uno strumento per gli insegnanti per lo screening delle difficoltà di autoregolazione nella scuola dell’infanzia. Fabio Vitale, Sara Molgora, Giancarlo Tamanza, The construction of meaning in the ADHD diagnosis. A linguistic and psychodynamic research on parents’ and clinicians’ representations.. Davide Fazzolari, Focus sulla comprensione orale nella prevenzione delle difficoltà di apprendimento. Un’esperienza con 17 bambini «a rischio». Giuseppe Cossu, Assessment of Developmental Apraxia as a diagnostic key tool for motor impaiment. Irene Tonizzi, Corrado Repetto, David Giofrè, Maria Carmen Usai, Interference suppression in autism spectrum disorders. A meta-analysis of studies using the Flanker test. [continue...]