Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Consuelo MameliGiannino MelottiFrancesca Emiliani Cannabis use in adolescence: From a psychopathological assumption to a normalization thesis pp. 349-376, DOI: 10.1449/78363 Details € 7,00 Cite
Roberta FaddaLoredana LucarelliMarinella Parisi Mother-infant interactions and early social communicative competencies pp. 377-402, DOI: 10.1449/78364 Details € 7,00 Cite
Caterina FiorilliVirna GalimbertiSimona De StasioCarlo Di ChiacchioOttavia Albanese School Burnout Inventory with italian students of high school pp. 403-424, DOI: 10.1449/78365 Details € 7,00 Cite
Virginia Volterra Chi ha paura della lingua dei segni? pp. 425-427, DOI: 10.1449/78366 Details € 7,00 Cite
Anna BarbotMaria Cristina CaselliRoberto CubelliFrancesco CutugnoValentina FoaElisabetta GenoveseMaria Consolazione GuarnacciaLeonarda GisoldiSimonetta MaragnaBenedetta MarzialeVanessa MigliosiFrancesco PavaniGiuseppe PetrucciAmir ZuccalàDaniela RossiOskar SchindlerIrene VerneroSara TrovatoGiovanni Valeri Contributi alla discussione pp. 428-470, DOI: 10.1449/78367 Details € 7,00 Cite
Elena CamisascaPaola Di Blasio Does parenting stress mediate the association between maternal Mind-mindedness and children's psychological adjustment? A pilot study pp. 479-490, DOI: 10.1449/78369 Details € 7,00 Cite
Laura PalaretiConsuelo MameliRoberta Biolcati A proposal for a theory-driven evaluation applied to a school health promotion project. What theories guide the staff? pp. 491-, DOI: 10.1449/78370 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. , In ricordo del prof. Palmonari. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , Referees 2015. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. , Il Coronavirus e la psicologia clinica dello sviluppo. Antonella Carli, Arturo Orsini, Comparison between the Italian version of WISC-III and WISC-IV in a clinical sample with learning specific disabilities and mental retardation. [continue...]