Luisa MolinariGiannino Melotti Teacher-Student Relationship in Primary School: A Contribution to the Italian Validation of the Student-Teacher Relationship Scale (strs) pp. 9-34, DOI: 10.7379/70593 Details Cite
Chiara FoàMarina EverriAndrea DavoloTiziana Mancini Aggregation Youth Centers; (ayc) as Intercultural Spaces? A Comparison between the Representation of Educators and Adolescents pp. 35-72, DOI: 10.7379/70594 Details Cite
Alessio VienoMassimiliano Pastore Longitudinal Relations Among Parenting and Antisocial Behavior pp. 73-88, DOI: 10.7379/70595 Details Cite
M. Beatrice LigorioPaolo Carmelo Mirizzi I-Positioning at School: A Plurality of Voices pp. 89-116, DOI: 10.7379/70596 Details Cite
Francesco ArcidiaconoAnne-Nelly Perret-Clermont The Co-construction of Conversational Moves in the Context of Piagetian Interview: The Case of the Test of Conservation of Quantities of Liquid pp. 117-138, DOI: 10.7379/70597 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Marika Rullo, Francesca Lisi, Daniela Di Santo, The state of the art on emotional intelligence. Guido Alessandri, Giuseppina Deiana, Michele Vecchione, I comportamenti di cittadinanza organizzativa. Luisa Molinari, Giannino Melotti, Teacher-Student Relationship in Primary School: A Contribution to the Italian Validation of the Student-Teacher Relationship Scale (strs). Anna Lisa Amodeo, Roberto Carmine De Falco, Gaetana Affuso, Dario Bacchini, The Influence of Values and Personality Traits on Well-Being in Adolescence. Michela Di Trani, Nadia Tomassetti, Flavia Capozzi, Luigi Solano, Maria Romani, Gabriel Levi, Alessitimia, sintomatologia internalizzante, esternalizzante ed ossesivo-compulsiva in pre-adolescenza: studio empirico su 160 soggetti. Caterina Grano, Fabio Lucidi, Beatrice Crisci, Cristiano Violani, Validazione italiana della Revised Scale for Caregiving Self-Efficacy: un contributo preliminare basato su un campione di caregiver di familiari con Alzheimer. Cecilia Serena Pace, Giulio Cesare Zavattini, Fiorenzo Laghi, Modelli di attaccamento e adozione: uno studio-pilota sui bambini adottati tardivamente e le madri adottive. Lavinia Barone, Francesca Lionetti, Adozione tardiva, attaccamento e comprensione delle emozioni. Guido Cimino, Il dibattito "paradossale" sulla crisi della psicologia: il caso De Sarlo e Bühler. Lavinia Barone, Attaccamento e adozione: un campo di ricerca in crescita. [continue...]