Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Corrado ZaccagniniGiulio Cesare Zavattini Parenting as a "developmental process". Reflections in the perspective of the Attachment Theory pp. 199-252, DOI: 10.1449/24876 Details € 8,00 Cite
M. Carmen UsaiPaola ViterboriAlberta Alcetti Temperament and early identification of learning disabilities pp. 253-270, DOI: 10.1449/24877 Details € 8,00 Cite
Patrizio E. TressoldiClaudia Zamperlin The assessment of text comprehension: a proposal of a new battery pp. 271-290, DOI: 10.1449/24878 Details € 8,00 Cite
Irene LeoChiara TuratiViola Macchi CassiaFrancesca SimionBeatrice Dalla Barba Face recognition at birth pp. 291-306, DOI: 10.1449/24879 Details € 8,00 Cite
Lavinia BaroneEliano PessaDaniela Bonfanti Attaccamento, disturbi di personalità e abilità di mentalizzazione: una ricerca empirica pp. 307-324, DOI: 10.1449/24880 Details € 8,00 Cite
Paola VenutiGianluca Esposito How do children with autism cry? pp. 325-344, DOI: 10.1449/24881 Details € 8,00 Cite
Barbara BianchiniFabio Monguzzi Il trattamento della coppia genitoriale attraverso un gruppo terapeutico pp. 345-, DOI: 10.1449/24882 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Emanuela Maria Sironi, Patrizia Vicenza, Noemi Cataldi, Lucrezia Frinco, Marco Frinco, Barbara Sini, Reactions to the Specific Learning Disabilities diagnosis and emotional and cognitive components that influence the use of compensatory tools and dispensatory measures. The opinion of 100 SLD students. Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alexandra Affranti, Valentina Tobia, Paola Bonifacci, The acquisition of spelling skills in bilingual children with Italian L2. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. [continue...]