Alessandra Rodolfo Clay and hay bodies: The big models by Gian Lorenzo Bernini for St Peter pp. 5-14, DOI: 10.7374/95710 Details Cite
Alice Baltera I modelli grandi di Bernini per San Pietro: il restauro pp. 15-18, DOI: 10.7374/95711 Details Cite
Ulderico SantamariaFabio Morresi I modelli grandi di Bernini per San Pietro: le analisi scientifiche pp. 19-20, DOI: 10.7374/95712 Details Cite
Gian Lorenzo Bernini and the altar of the Chigi Chapel in the Duomo of Siena: the rediscovered model «for bronzes and lapislazuli» pp. 21-27, DOI: 10.7374/95719 Details Cite
Claudio FalcucciFlavia Scarperia Il modello di Bernini per l'altare della Cappella Chigi nel Duomo di Siena: tecnica esecutiva e stato di conservazione pp. 28-31, DOI: 10.7374/95714 Details Cite
Cristiano Giometti Functions and forms of terracotta models. Reflections around a new San Girolamo for the Chigi chapel of the Siena cathedral by Bernini’s workshop pp. 32-39, DOI: 10.7374/95713 Details Cite
Alessandro Nigro "e Price of a Portrait in Ancien Régime France: first Remarks on Discours sur la Portraiture (Geneva, 1776) pp. 43-52, DOI: 10.7374/95715 Details Cite
Giusi Fusco First biographical Profile of the painter Giovanni Battista Ortolani Damon (Roma 1755-1831) pp. 53-68, DOI: 10.7374/95716 Details Cite
Nicoletta Lepri Huamanga stone. The influences of the Tuscan alabaster craftsmanship in the Andean alabaster working pp. 69-78, DOI: 10.7374/95717 Details Cite
Edoardo Trisciuzzi Felix Nussbaum (1904-1944). Poetry Beyond Oblivion pp. 79-93, DOI: 10.7374/95718 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Paolo Marconi, Archeologia, filologia, restauro, "falso storico". Raynaldo Perugini, Paolo Marconi architetto 'all'antica'. Alessandro Nigro, Claude Cahun e Marcel Moore: la fotografia e il fotomontaggio come journal intime. Silvia De Luca, La cappella Velluti-Zati in Santa Croce fra giottismo e arcaismi (1321 circa). Carlo Raggi, The Dante's Matelda in two paintings on wood by Ambrogio Lorenzetti?. Jean-Philippe Garric, La Renaissance perfectionnée.Le Cinquecento dans Palais, maisons et autres édifices modernes dessinés à Rome de Charles Percier et Pierre Fontaine. Maria Ida Catalano, Roberto Longhi and Cesare Brandi. The body of the style and the feeling of the restoration. Anna Cipparone, Il pittore e il cardinale: Antonio Campelo e Giovanni Ricci da Montepulciano nella Roma del Cinquecento. Antonio Forcellino, A New Replica of the Pietà painted by Michelangelo for Vittoria Colonna. Antonio Camassa, Giovanna Spadafora, The faux domes of Andrea Pozzo "secondo le regole della sua prospettiva". [continue...]