Alessandra Rodolfo Clay and hay bodies: The big models by Gian Lorenzo Bernini for St Peter pp. 5-14, DOI: 10.7374/95710 Details Cite
Alice Baltera I modelli grandi di Bernini per San Pietro: il restauro pp. 15-18, DOI: 10.7374/95711 Details Cite
Ulderico SantamariaFabio Morresi I modelli grandi di Bernini per San Pietro: le analisi scientifiche pp. 19-20, DOI: 10.7374/95712 Details Cite
Gian Lorenzo Bernini and the altar of the Chigi Chapel in the Duomo of Siena: the rediscovered model «for bronzes and lapislazuli» pp. 21-27, DOI: 10.7374/95719 Details Cite
Claudio FalcucciFlavia Scarperia Il modello di Bernini per l'altare della Cappella Chigi nel Duomo di Siena: tecnica esecutiva e stato di conservazione pp. 28-31, DOI: 10.7374/95714 Details Cite
Cristiano Giometti Functions and forms of terracotta models. Reflections around a new San Girolamo for the Chigi chapel of the Siena cathedral by Bernini’s workshop pp. 32-39, DOI: 10.7374/95713 Details Cite
Alessandro Nigro "e Price of a Portrait in Ancien Régime France: first Remarks on Discours sur la Portraiture (Geneva, 1776) pp. 43-52, DOI: 10.7374/95715 Details Cite
Giusi Fusco First biographical Profile of the painter Giovanni Battista Ortolani Damon (Roma 1755-1831) pp. 53-68, DOI: 10.7374/95716 Details Cite
Nicoletta Lepri Huamanga stone. The influences of the Tuscan alabaster craftsmanship in the Andean alabaster working pp. 69-78, DOI: 10.7374/95717 Details Cite
Edoardo Trisciuzzi Felix Nussbaum (1904-1944). Poetry Beyond Oblivion pp. 79-93, DOI: 10.7374/95718 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Barbara Cinelli, Manzù and seventeenth-century sculpture: the history of a forgotten episode. Alessandro Nigro, Claude Cahun e Marcel Moore: la fotografia e il fotomontaggio come journal intime. Maria Ida Catalano, Roberto Longhi and Cesare Brandi. The body of the style and the feeling of the restoration. Manuel Barrese, Marcello Piacentini promotore di artisti e collezionista. Antonio Pinelli, The spider's web and the parrot's eloquence. The intriguing visual plots, frescoed by Donato Decumbertino in Gambatesa. Alexandre Ragazzi, Ancora il paragone tra pittura e scultura: i modelli plastici ausiliari e una possibilità di conciliazione. Paola Porretta, Antonio Muñoz e via dei Fori Imperiali a Roma. Angela Napoletano, Preesistenze medievali nell'area di Palazzo Silvestri-Rivaldi. Gianpasquale Greco, A Monument 'to Himself ': Carlo Maratti's Tomb in the Church of S. Maria degli Angeli. Virgilio Ciancio, Willem Jacobs, Filippo Scheggi, The insula of San Paolino alla Regola: hypotheses on the historical phases of construction . [continue...]