Joan M. Schwartz "To speak againg with a full distinct voice" Diplomatics, Archives, and Photographs pp. 7-, DOI: 10.7374/71037 Details Cite
Elizabeth EdwardsJanice Hart Mixed Box. La biografia culturale di una scatola di fotografie 'etnografiche' pp. 25-, DOI: 10.7374/71038 Details Cite
Costanza Caraffa Pensavo fosse una fototeca, invece è un archivio fotografico pp. 37-, DOI: 10.7374/71039 Details Cite
Tiziana Serena La profondità della superficie. Una prospettiva epistemologica per 'cose' come fotografie e archivi fotografici pp. 51-, DOI: 10.7374/71040 Details Cite
Marco Simone Bolzoni Un inedito disegno giovanile di Giuseppe Cesari pp. 75-, DOI: 10.7374/71041 Details Cite
Elena Magini Elementi di opacità linguistica nell'opera di Bruce Nauman: Il caso Raw Materials pp. 83-, DOI: 10.7374/71042 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Valentina Pica, Luis José García-Pulido, The traditional Mediterranean house with courtyard and its urban context . Laura Hamad, Giovanni Panti, painter in the years of Florence capital. Stefano Pierguidi, Sui restauri del Fauno Barberini. Eva Francioli, Magazines as ConstructivistArtworks. The Case of «Več'/Objet/Gegenstand». Davide Lacagnina, Rediscovery of Antiquity and Classical Reception in Gustave Moreau's Prométhée. Barbara Cinelli, Manzù and seventeenth-century sculpture: the history of a forgotten episode. Elisabetta Pallottino, Cultura della ricostruzione a Roma tra Ottocento e Novecento. Precedenti e prospettive. Manuel Barrese, Marcello Piacentini promotore di artisti e collezionista. Claudio Zambianchi, «Oltre l'oggetto»: qualche considerazione su Arte Povera e performance. Anna Mazzanti, Edward Gordon Craig in Florence. «The whole city is a stage mounted with scenes of loveliness». [continue...]