Lucia Cardone Corpi a perdere. La ragazza in vetrina di Luciano Emmer pp. 135-154, DOI: 10.17397/95214 Details Cite
Sima Belmar The Choreography of Colonial Critique: Antonioni’s L’Eclisse pp. 155-166, DOI: 10.17397/95215 Details Cite
Maria Francesca Piredda Fantasmi d’Italia. Le passioni di Scola e le musiche di Trovajoli in C’eravamo tanto amati pp. 167-182, DOI: 10.17397/95216 Details Cite
Carlotta Guido Tra tecnica e sentimento: il successo del crowdfunding per il restauro. I casi delle piattaforme Eppela, Art Bonus e MakingOf pp. 183-194, DOI: 10.17397/95217 Details Cite
Fabrizio Natalini Nell’anno del Signore: dalla sceneggiatura al film pp. 195-210, DOI: 10.17397/95218 Details Cite
Maria Teresa Soldani Nascita di un museo per le arti contemporanee. Il caso del Centro Pecci, 1986-1992 pp. 211-226, DOI: 10.17397/95219 Details Cite
Massimo CovielloGiacomo Tagliani Migrant Images and Imageries in Contemporary Italian Cinema pp. 227-240, DOI: 10.17397/95220 Details Cite
Raffaele Pavoni Il senso (negoziato) della città. Rappresentazioni urbane nelle produzioni dell’Archivio delle Memorie Migranti pp. 241-268, DOI: 10.17397/95221 Details Cite
Metello Mugnai Recycled, Reusable, and Polluting. Discard Narratives in Emanuele Crialese’s Terraferma pp. 269-281, DOI: 10.17397/95222 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Chiara Tognolotti, Women's Bodies. Declinations of Excessiveness in Stefania Sandrelli's Acting. , Referee 2018. , Referee 2017. , Referee 2016. Michael Guarneri, The First-Degree Milan Trial for Obscenity against Salò o le 120 giornate di Sodoma. Deborah Toschi, Femininity and Macabre Trucage in Italian Gothic Horror, between Anatomical Waxes and Memento Mori. Alberto Scandola, Stefano Accorsi: The Construction and Deconstruction of a Sex Symbol. Raffaele De Berti, Europa di notte. The Revue Show in the Italy of the Economic Boom. Antonella De Blasio, Marco Teti, Naples «It's Me and You». The Construction and Distribution of the Liberato Music Brand through the Videoclips of Francesco Lettieri. Denis Lotti, Silent Memories. Egodocuments as Sources for Early Italian Cinema History. [continue...]