Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Angelica MoèRossana De Beni Stile attributivo, motivazione ad apprendere ed atteggiamento strategico. Una rassegna pp. 5-36, DOI: 10.1449/1180 Details € 8,00 Cite
Massimo SantinelloCarlo Cenedese L'efficacia della prevenzione e la prevenzione dell'inefficacia. Alcune riflessioni sui programmi preventivi per i minori pp. 37-64, DOI: 10.1449/1181 Details € 8,00 Cite
Francesca BaldassarriCaterina LaicardiMarco Lauriola Valutazione materna delle differenze evolutive nelle componenti del comportamento di bambini da due a sei mesi pp. 65-94, DOI: 10.1449/1182 Details € 8,00 Cite
Anna Maria SperanzaAlessia BrincattFlaminia OdorisioMassimo Ammaniti Il gioco e le strategie di regolazione affettiva nella prima infanzia pp. 95-118, DOI: 10.1449/1183 Details € 8,00 Cite
Mirco FasoloLaura D'Odorico Comunicazione gestuale nei bambini con sviluppo del linguaggio rallentato: una ricerca longitudinale pp. 119-138, DOI: 10.1449/1184 Details € 8,00 Cite
Elena AntonelliVittorio Rubini Autoschemi di genere e valori in maschi e femmine adolescenti pp. 139-160, DOI: 10.1449/1185 Details € 8,00 Cite
Manuela TrapanottoPier Antonio BattistellaFranca BeniniDaniela PalombaFranco Zacchello Diagnosi e trattamento della cefalea in età pediatrica: il ruolo dello psicologo presso un Centro cefalee pp. 161-, DOI: 10.1449/1186 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. Emanuela Maria Sironi, Patrizia Vicenza, Noemi Cataldi, Lucrezia Frinco, Marco Frinco, Barbara Sini, Reactions to the Specific Learning Disabilities diagnosis and emotional and cognitive components that influence the use of compensatory tools and dispensatory measures. The opinion of 100 SLD students. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alexandra Affranti, Valentina Tobia, Paola Bonifacci, The acquisition of spelling skills in bilingual children with Italian L2. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. [continue...]