Antonio Pinelli The spider's web and the parrot's eloquence. The intriguing visual plots, frescoed by Donato Decumbertino in Gambatesa pp. 5-50, DOI: 10.7374/98262 Details Cite
Leandro Ventura Prince's virtues and ancient models in the Castle of Gambatesa pp. 51-60, DOI: 10.7374/98263 Details Cite
Alessio Monciatti A little-known image of Saint Peter in the Vatican, between Antonio da Sangallo the Younger, Michelangelo and Vasari pp. 61-66, DOI: 10.7374/98264 Details Cite
Eliana Carrara The Vasarian Workshop and the mythological narrative pp. 67-78, DOI: 10.7374/98265 Details Cite
Salvatore Monda Ovidian Stories in the cycle of frescoes of Gambatesa Castle pp. 79-88, DOI: 10.7374/98266 Details Cite
Angelo Maria Monaco Donato Decumbertino and Gianserio Strafella from Copertino. Painters of the Maniera moderna in the Kingdom of Naples, in a net of Patronage pp. 89-98, DOI: 10.7374/98267 Details Cite
Nadia Raimo The Crypt of Sant’Adamo in the Church of Santa Maria Maggiore in Guglionesi pp. 99-112, DOI: 10.7374/98268 Details Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Alessandro Nigro, Claude Cahun e Marcel Moore: la fotografia e il fotomontaggio come journal intime. Paolo Marconi, Archeologia, filologia, restauro, "falso storico". Luisa Giacobbe, Minimalismo americano e arte italiana delle «Nuove Strutture» alla XXXIV Biennale d'arte di Venezia. Angela Napoletano, Preesistenze medievali nell'area di Palazzo Silvestri-Rivaldi. Francesca Geremia, The wooden building structures in the mediterranean and european tradition . Benedetta Cestelli Guidi, Arte Primitiva di Franz Boas: una prospettiva storico-artistica. Alessia Fassone, Alessandra Giovannini Luca, Giovan Battista Belzoni e la mostra a Piccadilly. Carlo Baggio, Il restauro antisismico dei centri storici e la regola d'arte. Francesca Romana Stabile, Michele Zampilli, Palazzo Nardini: e restoration project by Paolo Marconi, 1985. Eva Francioli, Magazines as ConstructivistArtworks. The Case of «Več'/Objet/Gegenstand». [continue...]