Michelangelo Picone Il contesto classico del canto di Ulisse pp. 171-192, DOI: 10.1419/11996 Details € 8,00 Cite
Lorenza Gattamorta Luzi e Dante: figure e trame di una intertestualità pp. 193-218, DOI: 10.1419/11997 Details € 8,00 Cite
Roberto Farneti "L'invidia ama nascondersi". Girard su Shakespeare pp. 229-248, DOI: 10.1419/11999 Details € 8,00 Cite
Silvana Caporaletti Reading the End in the Beginning of John Fowles's "The Collector" pp. 277-296, DOI: 10.1419/12001 Details € 8,00 Cite
Mauro Bignamini Robert Smadja, "Corps et roman. Balzac, Thomas Mann, Dylan Thomas, Marguerite Yourcenar" pp. 297-300, DOI: 10.1419/12002 Details € 8,00 Cite
Flavio Santi "Pasolini old and new. Surveys and Studies", a cura di Z.G. Baranski pp. 301-304, DOI: 10.1419/12003 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Dante Isella, Clelia Martignoni, Vittorio Sereni, «Ancora sulla strada di Zenna». Variazioni su un tema leopardiano. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]