Filippo Secchieri Un autocommento in parabola: "Non parlo di me" di Pirandello pp. 321-338, DOI: 10.1419/7531 Details € 8,00 Cite
Vittorio Caratozzolo Figure mitologiche e immagini archetipiche in "Il segreto del Bosco Vecchio" di Dino Buzzati pp. 339-352, DOI: 10.1419/7532 Details € 8,00 Cite
Pascale Hummel Emily Dickinson entre impossibilité philologique et possibilités poétiques pp. 353-374, DOI: 10.1419/7533 Details € 8,00 Cite
Dante Isella Delle manzoniane "Strofe per una Prima Comunione" (e di una ritrovata) pp. 375-378, DOI: 10.1419/7534 Details € 8,00 Cite
Cristina Ossato "Salomé" ed il linguaggio simbolico: Gustave Moreau e Oscar Wilde pp. 379-398, DOI: 10.1419/7535 Details € 8,00 Cite
Clara Mucci Cartografie dell'Altro. Mappe, corpi femminili e la scoperta delle Nuove Terre nella formazione della nazionalità inglese pp. 399-418, DOI: 10.1419/7536 Details € 8,00 Cite
Cinzia Biagiotti Tillie Olsen, 14 anni: le prime poesie pp. 419-432, DOI: 10.1419/7537 Details € 8,00 Cite
Alfonso Paolella Angelo R. Pupino, "Pirandello maschere e fantasmi" pp. 433-434, DOI: 10.1419/7538 Details € 8,00 Cite
Roberto Vetrugno Jean Bessière (a cura di), "Commencement du roman" pp. 435-442, DOI: 10.1419/7539 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Francesco Venturi, Notes on Gadda’s Critical Essays: The Making of «I viaggi la morte». , Notizie sui collaboratori. Marcello Sabbatino, The Inverted Pyramid. A Study of Leonardo Sciascia’s Non- Fiction Writing.. Angela Borghesi, Change and Breath: Anna Maria Ortese’s Words to Save the World. Elena Arnone, On the Editorial Correspondence between Franco Fortini and the Einaudi Publishing House. Simona Beccone, P.B. Shelley’s Cosmology of Light and the Doctrine of the Brahman. Paolo Jachia, Harold Bloom and Sigmund Freud: A Critical Comparison. Donato Pirovano, «Io vidi | l’alto trïunfo del regno verace». A Reading of Canto XXX of Dante’s ‘Paradise’. Enrico Sinno, Diverse Voices in Giorgio Manganelli’s Critical Notes: Walter Pater, Mario Praz, and Benedetto Croce. Massimo Danzi, A Double Contribution to Giovanni Verga’s and Luigi Pirandello’s Correspondence. [continue...]