Elena Rossi Percorsi dell'intertestualità fra classico e moderno: dieci categorie di trasformazione testuale pp. 307-330, DOI: 10.1419/12004 Details € 8,00 Cite
Paolo Jachia Il riscatto del corpo nella filosofia del dialogo e dell'alterità di Michail Bachtin pp. 331-360, DOI: 10.1419/12005 Details € 8,00 Cite
Giovanna Pinna Itinerari dell'Io. Teoria e forme del viaggio in Ludwig Tieck pp. 361-386, DOI: 10.1419/12006 Details € 8,00 Cite
Aharon Appelfeld Dall'"Autobiografia" (nota di C.S.) pp. 387-398, DOI: 10.1419/12007 Details € 8,00 Cite
Elisa Borsari Cesare Pavese. Critica ai "miti della critica" pp. 427-462, DOI: 10.1419/12009 Details € 8,00 Cite
Enrico Capodaglio Vladimir Jankélévitch come scrittore pp. 463-488, DOI: 10.1419/12010 Details € 8,00 Cite
Silvia Longhi Albino Pierro, "Poesie per il 1983. Diario inedito" pp. 489-491, DOI: 10.1419/12011 Details € 8,00 Cite
Guido Lucchini Alfredo Stussi, "Tra filologia e storia. Studi e testimonianze" pp. 492-496, DOI: 10.1419/12012 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines (PEMS) about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) , Notizie sui collaboratori. Angela Borghesi, Zanzotto, Maybe. Approaching ‘Dietro il paesaggio. Donata Meneghelli, Balzac’s Objects: Between Sign and Presence. Enrico Testa, Exploring the Motif of Bones in Giorgio Caproni’s Work. Pier Vincenzo Mengaldo, ‘Siesta’ by Antonio Machado: A Commentary. Antonio Di Silvestro, Behind and Beyond Memory: Intertextuality and Variant Readings in Giuseppe Ungaretti’s Poems ‘La morte meditata. Luca Daino, ‘Nelle lame dello sfalcio quotidiano’. An Analysis of Alberto Nessi’s Poetry. Piera Tomasoni, The Critical Edition of the Manuscript Saibante-Hamilton 390: An Outstanding Model for Future Research. Luca Stefanelli, Mother and Father Figures in Andrea Zanzotto’s Poetry between Landscape and History. Angelo R. Pupino, Federico Pier Maria Sanguineti, Le parolacce di Dante Alighieri, Introduzione di Moni Ovadia (Angelo R. Pupino). [continue...]