Massimo Palermo Seriality and iteration in Giordano da Pisa and Bernardino da Siena pp. 169-194, DOI: 10.1417/84627 Details € 8,00 Cite
Matteo Guidetti An octave stanza in dialect in Corona convertita pp. 213-234, DOI: 10.1417/84629 Details € 8,00 Cite
Pier Vincenzo Mengaldo Notes on onomastics in Nievo pp. 235-252, DOI: 10.1417/84630 Details € 8,00 Cite
Francesca Gatta The 'essayification' of narrative writing. Language and styles of a new literary genre pp. 253-270, DOI: 10.1417/84631 Details € 8,00 Cite
Michele Loporcaro L'etimo di it. «inguacchio» 'sporcizia, imbroglio', napol. «ngwakkjə» 'id.' pp. 271-284, DOI: 10.1417/84632 Details € 8,00 Cite
Vittorio Formentin Esperienza e metodo di Folena. A proposito di «Lingua nostra» pp. 285-306, DOI: 10.1417/84633 Details € 8,00 Cite
Claudio Marazzini Dalla «scripta» all'italiano. Aspetti, momenti, figure di storia linguistica bresciana, a c. di Mario Piotti pp. 317-322, DOI: 10.1417/84635 Details € 8,00 Cite
Alberto Comparini Manuela Manfredini, Oltre la consuetudine. Studi su Gian Pietro Lucini pp. 323-328, DOI: 10.1417/84636 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Alessio Cotugno, «Rinascimento» and «Risorgimento» (XVIIIth-XIXth centuries). Michele A. Cortelazzo, L'italiano e le sue varietà: una situazione in movimento. Lorenzo Tomasin, Quindici testi veneziani 1300-1310. Enrico De Angelis, Four examples of chaotic enumeration in contemporary fiction. , Indici dei fascicoli. Vittorio Formentin, Double verbal forms in old Italian dialects. Fragments of an Italo-romance position rule. Luca Serianni, La norma sommersa. Paolo Trovato, Un campo metaforico del linguaggio filologico: "colorito", "patina", "strato" e simili. Diego Ellero, The first vernacular translation of Dante's «Monarchia». Paolo D'Achille, «Travesti, en travesti». Change of clothes and sex change at the theatre and in the dictionaries. [continue...]