Francesca Piazza Perché la "Retorica" di Aristotele spiega quello che la psicologia del ragionamento non riesce a spiegare pp. 339-370, DOI: 10.1417/11685 Details € 7,00 Cite
Simone Gozzano Naturalizzazione e fondazionalismo. Un problema per la semantica di Fodor pp. 371-386, DOI: 10.1417/11686 Details € 7,00 Cite
Giovanna Marotta Sulla massimalità dei piedi trocaici: il caso del latino pp. 387-416, DOI: 10.1417/11687 Details € 7,00 Cite
Mara Frascarelli Frasi Scisse e "Small Clauses". Un'analisi dell'inglese pp. 417-446, DOI: 10.1417/11688 Details € 7,00 Cite
Alessandro Capone Dilemmas and excogitations: considerations or modality, clitics and discourse pp. 447-470, DOI: 10.1417/11689 Details € 7,00 Cite
Marco Berisso Livelli linguistici e soluzioni stilistiche. Sondaggi sulla nuova narrativa italiana 1991-1998 pp. 471-504, DOI: 10.1417/11690 Details € 7,00 Cite
Adrienne S. Defendi Stage Directions as Revelatory Mask: d'Annunzio's "La città morta" pp. 505-520, DOI: 10.1417/11693 Details € 7,00 Cite
Giancarlo Alfano "In continuazione": narrazione biologica e fruzione estetica in "Ravenna" di Antonio Pizzuto pp. 521-, DOI: 10.1417/11692 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Alessio Cotugno, «Rinascimento» and «Risorgimento» (XVIIIth-XIXth centuries). Michele A. Cortelazzo, L'italiano e le sue varietà: una situazione in movimento. Vittorio Formentin, Double verbal forms in old Italian dialects. Fragments of an Italo-romance position rule. Francesca Gatta, The 'essayification' of narrative writing. Language and styles of a new literary genre. , Indici dei fascicoli. Claudio Marazzini, Massimo Fanfani, Dizionari del Novecento. Anna M. Thornton, It. viceregina (vice-queen). Daniele Baglioni, Prose, poetry and images in «The Bears’ Famous Invasion of Sicily» by Buzzati. Paolo D'Achille, «Travesti, en travesti». Change of clothes and sex change at the theatre and in the dictionaries. Matteo Agolini, «Con tutto che» between use and norm. Concessive sentences introduced by the contrast-conjunction «con tutto che» from the 13 th to 20 th century. [continue...]