Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Maria Grazia MonaciMichèle Sarteur Little girls like dolls, little boys like cars... or do they? The role of toys in gender differentiation pp. 453-480, DOI: 10.1449/38835 Details € 8,00 Cite
Stéphanie BellocchiFred Genesee Reading development in children schooled in a second language: typical developmental trajectories and difficulties pp. 481-506, DOI: 10.1449/38836 Details € 8,00 Cite
Daniela Raccanello Adoption from children's point of view: role of age and personal involvement pp. 507-530, DOI: 10.1449/38837 Details € 8,00 Cite
Alessandra SimonelliMara Bighin The prenatal Lausanne Trilogue Play: methodological skills of coparenting assessment pp. 531-556, DOI: 10.1449/38838 Details € 8,00 Cite
Fiorenzo LaghiRoberto BaioccoElisa GhezziNicola PetrocchiCecilia Serena Pace Trust in parent and peer attachment and eating disorders in adolescence pp. 557-578, DOI: 10.1449/38839 Details € 8,00 Cite
Simona GuarinoLaura Vismara Mental state of attachment and reflective function in a group of antisocial adolescents pp. 579-598, DOI: 10.1449/38840 Details € 8,00 Cite
Luca Surian Un dibattito sulla Linea Guida 21 «Il Trattamento dei disturbi dello spettro autistico nei bambini e negli adolescenti» pp. 599-599, DOI: 10.1449/38841 Details € 8,00 Cite
Fabiola CasariniFrancesca degli EspinosaGiovanni Maria GuazzoCarlo HanauDaniela Mariani CeratiCristina MenazzaIna van Berckelaer-OnnesPaolo ModeratoFilippo MuratoriPaola VenutiDonata VivantiMichele Zappella Contributi alla discussione pp. 600-638, DOI: 10.1449/38842 Details € 8,00 Cite
Alessandra BaboreCarla CandeloriLaura Picconi Parental emotional availability in adolescence: Preliminary data from the validation of the Lum Emotional Availability of Parents (LEAP) pp. 639-650, DOI: 10.1449/38843 Details € 8,00 Cite
Loredana BenedettoMassimo IngrassiaAntonella GaglianoEva GermanòGiovanna IlardoAngela RandoRosamaria Siracusano Parent training intervention changes parental beliefs? Effects on self-efficacy and perceived control in parent-child interactions with ADHD children pp. 651-660, DOI: 10.1449/38844 Details € 8,00 Cite
Daniela OnofrioPasquale RinaldiPaola Pettenati Il primo sviluppo del linguaggio in bambini che imparano più lingue: una proposta per la valutazione e l'interpretazione del profilo linguistico pp. 661-670, DOI: 10.1449/38845 Details € 8,00 Cite
Giovanna PerriconeLetizia NicoliniClaudia Pelaia Il laboratorio «Creare con la sabbia»: una metodica per la promozione dello sviluppo pp. 671-, DOI: 10.1449/38846 Details € 8,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. , In ricordo del prof. Palmonari. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , Referees 2015. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. [continue...]