Eleonora VillaniAlessandro MusettiVanessa ArtoniPaola Corsano Future orientation in Students with Learning Disabilities and with typical development: A preliminary study DOI: 10.1449/97009 Availability: 11/06/2020 Details
Chiara Salviato Promuovere la competenza sociale nei bambini con disturbi del neurosviluppo attraverso un programma cognitivo-comportamentale sulle abilità sociali pp. 1-6, DOI: 10.1449/98300 Availability: 23/10/2020 Details
Olga CapirciSabine Pirchio La sindrome di Williams. Una rassegna di studi pp. 367-400, DOI: 10.1449/18708 Details € 7,00 Cite
Cristina CapannaPatrizia Steca "Ego-resiliency" e prosocialità: due indicatori di adattamento in adolescenza pp. 401-418, DOI: 10.1449/18709 Details € 7,00 Cite
Stefano Vicari Sindromi genetiche ed abilità cognitive: aspetti differenziali. Presentazione: disturbi neurocognitivi e sindromi genetiche pp. 419-436, DOI: 10.1449/18710 Details € 7,00 Cite
Silvia LanfranchiRenzo Vianello La sindrome di X fragile: caratteristiche cognitive pp. 437-458, DOI: 10.1449/18711 Details € 7,00 Cite
Stefania BargagnaValentina PerelliAnastasia DresslerManuela PinsutiAlda ColleoniGuja AstreaValentina RafanelliAnna Maria Chilosi Rapporti tra abilità linguistiche, cognitive e profili di sviluppo adattivo in giovani adulti con Sindrome di Down pp. 459-484, DOI: 10.1449/18712 Details € 7,00 Cite
Arianna BelloOlga CapirciSilvia StefaniniVirginia Volterra La sindrome di Williams: profili neuropsicologici pp. 485-504, DOI: 10.1449/18713 Details € 7,00 Cite
Lorena VerucciM. Cristina DigilioStefano Vicari La sindrome del cromosoma 22q11.2 pp. 505-522, DOI: 10.1449/18714 Details € 7,00 Cite
Patrizia S. BisiacchiGabriella G. Scala La sindrome di Turner: aspetti genetici, ormonali, morfologici e neuropsicologici pp. 523-, DOI: 10.1449/18715 Details € 7,00 Cite
Publisher’s Ethics Il Mulino adopts and promotes specific guidelines about publishing ethics. Our ethics statements are based on COPE’s Best Practice Guidelines for Journal Editors.
Most downloaded articles (last 2 months) Arturo Orsini, Lina Pezzuti, The general ability index of the Wisc-Iv. Alessandra Sansavini, Elena Trombini, Annalisa Guarini, Genitori e bambini 0-6 anni durante l’emergenza Covid-19: problematiche, nuove sfide e iniziative di supporto psico-educativo. Luca Cerniglia, Silvia Cimino, Massimo Ammaniti, L’impatto del periodo di isolamento legato al Covid-19 nello sviluppo psicologico infantile. Claudia Casalini, Chiara Pecini, Chiara Zaccaria, Lara Orsolini, Daniela Brizzolara, «Telepsychology» and Specific Learning Disabilities in COVID-19 time: A critical review. Benedetta Conte, Gian Marco Marzocchi, Specific Executive Function profile of children with ADHD, Learning Disabilities or ODD. Pasquale Musso, Rosalinda Cassibba, Adolescenti in tempo di Covid-19: dalla movida alla responsabilità. , In ricordo del prof. Palmonari. Simone Frassoni, Gian Marco Marzocchi, Parenting in Executive Function development in preschool children. , Referees 2015. Chiara valeria Marinelli, Marika Iaia, Rosalinda Cassibba, Daniela Traficante, Pierluigi Zoccolotti, Paola Angelelli, Assessment of oral and written language and neuropsychological profile in bilingual children. Reference data for primary school. [continue...]