Micro & Macro Marketing
Rivista quadrimestrale


About this journal

Descrizione

Micro & Macro Marketing is directed to operators, researchers, scholars and all those feeling the need to deepen the reflection on contents and marketing problems, on consumptions, communication and market research. The review can be considered a tool for updating and widening research on such topics. The journal promotes interdisciplinary comparison (with marketing, psychology, sociology, statistics) paying special attention to some relevant problems that marketers are facing. Further, Micro & Macro Marketing promotes a constant exchange between business reality and scientific research. The latest issues have been dealing with information and communication technologies, international marketing trends, creativity and innovation, non-conventional marketing, market research, competitiveness, luxury, made in Italy, critical consumption, market measurement and tourism marketing. Every issue includes the analysis of important cases, and an “Osservatorio” (“Observatory”) on consumption and markets.

Reviewers

Organi

Editor in chief Giuseppe Bertoli (Università di Brescia, Italy) Co-Editor in chief Simone Guercini (Università di Firenze) Editorial board Vanni Codeluppi (IULM Milano), Guido Cristini (Università di Parma), Renato Fiocca (Università Cattolica, Milano), Guendalina Graffigna (Università Cattolica, Milano), Edoardo Lozza (Università Cattolica, Milano), Margherita Pagani (Skema Business School, Paris), Francesca Setiffi (Università di Padova), Tiziano Vescovi (Università Ca’ Foscari, Venezia), Donata Vianelli (Università di Trieste) Assistant Editor Eraldo Olivetta (Università di Torino) Scientific advisory board Gaetano Aiello (Università degli Studi di Firenze, Italy), Michela Balconi (Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano, Italy), Claudio Barbaranelli (Sapienza Università di Roma), Frank Bradley (University College Dublin, Ireland), Albino Claudio Bosio (Università Cattolica del Sacro Cuore, Italy), Bruno Busacca (Università Bocconi, Italy), Francesca Cabiddu (Università di Cagliari, Italy), Elena Cedrola (Università degli Studi di Macerata, Italy), Michele Costabile (Luiss, Roma), Bernard Cova (Business School Marseille/Bordeaux, France), Augusto D’Amico (Università di Messina, Italy), Daniele Fornari (Università Cattolica del Sacro Cuore di Piacenza, Italy), Carlo Maria Gallucci (ESADE, Spain), Gianluigi Guido (Università del Salento, Italy), Antonella Larocca (Università Cattolica di Milano, Italy), Vittoria Marino (Università del Sannio, Italy), Alberto Mattiacci (Sapienza Università di Roma, Italy), Maria Rosaria Napolitano (Università di Napoli Parthenope, Italy), Alberto Pastore (Sapienza Università di Roma, Italy), Silvia Ranfagni (Università di Firenze), James Reardon (University of Northern Colorado, US), Riccardo Resciniti (Università degli Studi del Sannio, Italy), Giuseppe Riva (Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano, Italy), Vincenzo Russo (IULM, Italy), Roberta Sebastiani (Università Cattolica del Sacro Cuore, Italy), Alfonso Siano (Univerità degli Studi di Salerno, Italy), Irena Vida (University of Ljubljana, Slovenia), Luca M. Visconti (Università della Svizzera Italiana, Switzerland), Lorenzo Zanni (Università di Siena, Italy), Fabrizio Zerbini (Università Bocconi, Italy).